Skogsvagn (Huggarvagnar)

Lantmännen säljer Källefall-vagnar igen

2 inlägg 1794 visningar 1 följer Svara, dela mm...  
FTG mini
Användarvisningsbild

Lantmännen säljer Källefall-vagnar igen

Torbjörn Johnsen  
#881368Lantmännen gör en nylansering av FTGs skogsvagnar med beteckningen Källefall på den svenska marknaden. De här vagnarna tillverkas i Litauen av FTG-bolaget FTG Baltic och har sålts i många Europeiska länder under namnet Källefall. Det handlar i Lantmännens fall om att komplettera sitt utbud av Moheda och Kesla-vagnar med mindre vagnar från Källefall. Först ut är 7-tonsvagnen FB70 som kan fås med kranar som har räckvidd upp mot 6,9 meter. Prisnivån på Källefall-vagnarna är inte kommunicerad ännu men Lantmännen planerar att ha några bra mässerbjudanden i samband med Elmia Wood där Källefallvagnarna givetvis finns med.

Skogsvagnar med namnet Källefall började byggas på en gård utanför Tidaholm med det samma namn: Källefall. De gjorde sig tidigt kända i Sverige för sina robusta vagnar med ramstyrning, trots att vagnarna var förhållandevis små. Den radiostyrda vinschen blev också uppskattad av ägarna, av säkerhetsskäl.

TS
FTG Mowi

Re: Lantmännen säljer Källefall-vagnar igen

pontiacfarmer  
#881409Min Källefall av modell 85 från 1998 får nog hänga med många år än ;)

Besvara 
  • Sida 1 av 1
Annons:
Arevo
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).