Skogsvagn (Huggarvagnar)

Kellfri skogsvagn med 6,5 hp motor

3 inlägg 2161 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Kellfri skogsvagn med 6,5 hp motor

bjornsjodin82  
#840832 Hej. Har en kellfri sv34 huggarvagn till en liten traktorn lr atv. Jag har haft den till min 4 hjuling. Nu till problemet. Den gamla 6,5hp lifan motorn blev mer och mer svårtstartad och till sist drog jag sönder magnapullen när den inte gick igång . Så jag beställde en ny 6,5 hp hondakopia på Amazon . När jag nu skulle starta upp den så gick den inte igång. Men när jag tar bort hydraulpumen från axeln så går motorn igång. Någon som vet Vad det kan vara för fel? Går pumpen för trögt så det inte blir nått snurr på motorn när han ska dra igång den? Har testat snurra hydraulpumpen för hand och den känns gå lätt. Tacksam för svar. Mvh björn



   TS
FTG
Avatar Fallback

Re: Kellfri skogsvagn med 6,5 hp motor

mrlynx  
#841162 Sitter slangarna anslutna som dom ska och ingen ventil är aktiverad så ska ju oljan bara pumpas runt.
Kolla också filtret.

Användarvisningsbild

Re: Kellfri skogsvagn med 6,5 hp motor

bjornsjodin82  
#841193 Skrev i ett annat forum på Facebook. Och fick svar på felet där i förrgår. Jag Hade inte kopplat ihop slangarna från kranvagnen till pumpen. Trodde motorn skulle gå att starta ändå. Men så var inte fallet. Men nu när jag kopplade in dom så gick de igång och går som den ska. Tack för ditt svar iaf

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).