Skogsvagn (Huggarvagnar)

Servospakar

5 inlägg 1801 visningar 1 följer Svara, dela mm...  
FTG mini

Servospakar

Sagabo  
#811617Jag undrar om det är någon standard på vilka knappar på servospakarna som går till vad. Har bytt upp mig till en kelsavagn med servo spakar med on/off på grip och utskjut, samt stödben. Som det är nu sitter stödben på knapparna vid tummarna (gula knapparna) och utskjut/grip på pekfingrarna (grå knapparna). Känns spontant som att jag vill ha grip/utskjut på tummarna och stödben på de andra knapparna. Men jag tänker inte ändra ifall det är gjort enligt någon standard, då får jag helt enkelt vänja mig 😃
Så vad säger ni, är allt i sin ordning eller är det upp till mig att ändra bara.

TS
FTG Mowi

Re: Servospakar

Amatörhuggare 62  
#811654[attachment=0]1694541985_foto0174.jpg[/attachment]Känns ju som, man vill ha grip utskjut i gula. Har man vippa, så kör man ju med tummarna.
På mina tvåspak, har jag alla fyra,knapparna på mitt håll. Dom övre stödben, och nedre grip /utskjut.

Sagabo  
#811657Verkar enkelt att skifta på mina spakar, sitter stickar. Så jag provar nog med grip och utskjut på tummarna 👍

TS

Amatörhuggare 62  
#811683Dom andra funktionerna , är det efter standard ??
Innerbom i höger spak
Och rotator. Å sväng å stickan i vänster.

Sagabo  
#811701Japp, allt är i sin ordning i övrigt 👍

TS
 Besvara 
  • Sida 1 av 1
Annons:
Nordfarm
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).