Vi tänkte göra en snabb lösning för vridningen till snöbladet som vi saknade hydralslangar till. Så vi kopplade dom slangarna till tredjehydraliken på lastaren bara för att kunna köra ikväll och skaffa slagar i morgon. Men det bara skrek om pumpen när jag tryckte in knappen och lutade spaken för tredjehydraliken. Det ryckte i slangarna när jag drog i spaken men snöbladet stod helt still. Vi tänkte att det kanske var fel på dom gamla honorna vi hade hittat hemma så vi plockade bort dom och hanarna och gängade ihop det men det funkade inte. Blev samma resultat. Det värkade komma olja då vi hade tryck när vi plockade isär kopplingarna. förstår inte vad det kan vara för fel.

Detta var ju ett försök till provisorisk lösning och vi ska dra slangar från ventilpaketat bak på traktorn men jag blev ändå fundersam på vad det kan vara för fel.

Inte kan det väl ha betydelse vilken slang som sitter på vilket uttag. Är slangarna "korsade" så innebär det väll bara att snöbladet går åt andra hållet på spaken?