Traktorer och processorer

Filmen! Skogsboxer kör fast.

15 inlägg 9408 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Filmen! Skogsboxer kör fast.

foton  
#112353 Såg på filmen när boxern körde fast och blev illa beröd med så mycke folk runt traktorn, borde väll någon kunnat stoppa galningen i tid. Hoppas han aldrig mer sitter i en traktor.



   TS
Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: Filmen! Skogsboxer kör fast.

Robertberg  
#112356 Det som är mest imponerande tycker jag är att folk kan bli så illa berörda av att nån testar lite och gräver ner sin traktor.
Skulle traktorn skadas är ju det bara att plocka fram släggan och slå lite på måfå så är det ju fine igen.

Har folk inget bättre att irritera sig på och knyta näven i fickan för?

Avatar Fallback

Re: Filmen! Skogsboxer kör fast.

nutte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#112360 vart finns filmen?

Användarvisningsbild

Re: Filmen! Skogsboxer kör fast.

stegmaster  
#112364
nutte skrev:vart finns filmen?

😡

Avatar Fallback

Re: Filmen! Skogsboxer kör fast.

nutte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#112368 tja... Åsså gnälls det när vi som jobbar i skogen kör sönder lite... Men nöjes köra sönder verkar vara mer ok...

Användarvisningsbild

Re: Filmen! Skogsboxer kör fast.

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#112372 Irriterande onekligen. Kapitalförstöring, miljöförstöring mm bara för att spela frän är ju förkastligt.
Vad kan förklaringen vara? För mkt av pappas pengar? För lite uppmärksamhet? Trist hsh.

Användarvisningsbild

Re: Filmen! Skogsboxer kör fast.

Sweden-viking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#112373 Skogs Boxrarna är svåra att ta livet på tål kniven och lite till...

Men nog skär det lite i mitt hjärta när man misshandlar för sitt nöjes skull.
Speciellt när det är en gammal kär trotjänare som alltid ställer upp utan protest, och trots att det är en mekanisk maskin...så har Boxern en liten själ... :oops:

Användarvisningsbild

Re: Filmen! Skogsboxer kör fast.

Elias  
#112381 Det jag mestadels blev rädd för var att när de körde på 2an eller 3an och full gas och kedjorna slängde som fasen. Tänk om en kedjebit gått av och någon fått den i skallen. Annars så tyckte jag att det var onödigt eftersom målet var att köra ner traktorn så djupt som möjligt.

Användarvisningsbild

Re: Filmen! Skogsboxer kör fast.

skogsjan695xl  
#112388 Det skulle inte förvåna mig om detta är på en skola, med tanke på alla andra traktorer och ingen som brydde sig, skulle varit kul om det kommit en lärare dit.

Användarvisningsbild

Re: Filmen! Skogsboxer kör fast.

Skogshuggarn  
#112395
nutte skrev:tja... Åsså gnälls det när vi som jobbar i skogen kör sönder lite... Men nöjes köra sönder verkar vara mer ok...


Är benägen att hålla med dig Nutte!.

Här är det ett annat gäng som gillar att "leka" med maskiner :???:
(Observera att det sitter en stackare i pickisen).

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=6pwLQvRkLqE[/youtube]

Avatar Fallback

Re: Filmen! Skogsboxer kör fast.

kl-820  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#115890 Notera grållens framfart i bakgrunden :grin: Vill inte sjunka ner så mycke den inte.... :roll: (hoppas det är en grålle så jag inte ser i syne)

Användarvisningsbild

Re: Filmen! Skogsboxer kör fast.

molnia  
#116789 I Boxerfilmen;
Jag tror det kan vara en Massey fergusson 35; en av modellerna som kom efter grållen. Grållen hette för övrigt te-20(bensin) te-f-20(diesel) Vi har en mf35 hemma på gården. Jag hävdar att så länge vi har den behöver vi inte någon fyrhjuling. Den har vi till småsysslor, kör in ved i pannrummet och när vi hugger i skogen har jag och pappa ofta med oss den för att få med oss sågar mm. Vi har kompleterat den med en wisch baktill för att dra omkull träd och lunna ut så man inte behöver köra så långt med huggarvagnen när det bara är ett träd.

För övrigt så kan nog ett traktorparty vara kul, se lite olika traktorer och testköra och så. Men om jag har förstått dessa killars syfte så var det att köra fast så mycket man kunde? :?: och sen då? Låta någon annan gräva upp en nere i kina eller? Jag kanske är för gammal men jag ser inte det roliga i det.
Eller var syftet att när man körde fast så skulle man ta sig loss själv? :???: Det skulle ju vara kul och lyckats få loss traktorn själv. MEN om det är sistnämda som dom är ute efter, så gör han inte något rätt för att lyckas.

Användarvisningsbild

Re: Filmen! Skogsboxer kör fast.

santatorp  
#116851 en bra film .. om man inte vill ha jobb.

Avatar Fallback

Re: Filmen! Skogsboxer kör fast.

kl-820  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#116982 Jo, det var nog en 35:a. Måste till mitt försvar säga att jag bara kollade nån halvminut, första titten jag tog på filmen :oops:

Avatar Fallback

Re: Filmen! Skogsboxer kör fast.

fridens  
#161370 De går o göra det dummare, men de blir svårt! [-x

:mrgreen:
:lol:

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).