Traktorer och processorer

Snöblad mf 135

9 inlägg 6846 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Snöblad mf 135

MF 135 KUNGEN  
#104968 Tjenare!någon här som har frontsnöblad på en mf 135?om så är kan du lägga upp bilder på hur fästen och så ser ut? :wink: Även ideer på hur man kan göra för att kunna ha frontsnöblad på mf 135 :smile:



   TS
Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild

Re: Snöblad mf 135

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#104999 En idé är ju att ha en bom under traktorn som sitter fast i hitchkroken så får man
belastningen på bästa stället.

Avatar Fallback

Re: Snöblad mf 135

MF 135 KUNGEN  
#105001 JO jag har tänkt på den ideen men måste ju fästa bommen fram på traktorn med.Det svåra är ju att det inte direkt finns någon ram att svetsa i :wink:

   TS
Användarvisningsbild

Re: Snöblad mf 135

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#105003
Bild

http://www.blocket.se/orebro/Snoblad_2_ ... ca=1_8&w=3

Användarvisningsbild

Re: Snöblad mf 135

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#105005
Bild

Avatar Fallback

Re: Snöblad mf 135

MF 135 KUNGEN  
#105006 Där har jag ju ett :smile: Bara ett problem, det finns inga hyrauluttag på den jag har men har en kran med två uttag på som jag kan sätta dit om jag vill precis framför sätet till höger :smile:

   TS
Avatar Fallback

Re: Snöblad mf 135

Lövnäsen  
#105614 Wire-lyft som det är på bild 2, funkar alldeles utmärk om det är rätt justerat.

Alltså det går 2 wires fastsatta i framaxeln, ner till snöblads-balken o där går dom igenom 2 wirerullblock o sedan utefter balken bak o där sitter 2 likadana block som wiren går igenom o sedan är wirerna fastsatta i hydraularmarna på traktorn.

När armarna sänks åker bladet ner i backen o när dom höjs åker bladet upp igen.

Har haft ett Vreten snöblad på min Bm Victor som lyftes på detta sett. Fungerade kalasbra.

Användarvisningsbild

Re: Snöblad mf 135

Her  
#365513 Tjena! Synd att jag är fem år den :lol: men gjorde du något? Och dom bilderna, har dom försvunnit för jag kan inte se dom :sad:

Användarvisningsbild

Re: Snöblad mf 135

Her  
#365514 Sen*

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).