fre 26 feb 2010, 22:56#83606
Hej och tack för era svar.
Jag köpte traktorn för snart ett år sedan, då bytte jag alla filter och oljor. Traktorn har inte varit i bruk på några år. Jag har inte kört så mycket med den förän nu i vinter, har hjälpt en kompis med snöröjning då han har 2 rundor.
När jag kör den har jag nästan konstant full gas. Har provkört en kompis 455 som ska ha samma motor, den upplevs mycket rappare och starkare.
Bra tips med stopviren, det ska jag kolla i morgon. Eftersom jag bytt hytt är detta fel rimligt, jag kan ju ha klantat mig när jag satte fast viren helt enkelt.
Idag va jag nere på maskinpiraten för att köpa nytt filter (65kr!) samt höra mig för lite. Köpte en packningsats till vattenfällan samt några nya slangar. Köpte även något bakteriedödande medel, som gör att alger och liknande inte trivs. Bytte dessa och lossade även tankmätararmaturen. I botten på denna satt det en gojja som jag kan tänka mig är något som växer och frodas.
Stack ner en slang mot botten och började pumpa för att se vad jag fick upp, men det var inte mycket.
Funderar på om man ska riva isär matarpumpen..? Kanske inte är riktigt frisk.
Fortsättning följer...
Mvh Jörgen