Traktorer och processorer

Traktorproblem!

5 inlägg 5476 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Traktorproblem!

Steffe  
#5516 Hej Alla! Jag har ett problem med min Ford Gigantic -61.
Den vägrar att växla som den ska...Då jag trampar ner kopplingen så går det lik förbannat inte att få i en växel, tror inte kopplingen är slut. Verkar som växellådan fortsätter att snurra på i sammahastighet....

Jag behöver lite råd.



   TS
Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild
jesper@fordson  
#5530 Jag skulle tippa på för låg oljenivå i växel lådan.Min Major blir sådan då.Dom brukar läcka mellan vxl lådan och bakaxeln.

Avatar Fallback
Fisketorp  
#5547 Vet inte om det har med saken att göra..

men har lite av samma problem på min BM Terrier om den stått ett tag.
har typ lamellerna/tryckplattan eller vad det nu är i en traktor=P
kärvat sig så växlarna går knappt i eller välldigt svårt..

men det brukar hjälpa med lite körande med en växel i sammtidigt som koppling nertryckt eller att starta på en växel så släpper det tillslut.

somsagt vet ej om det går att jämföra med dit problem men kanske värt inlägget =)

hoppas det löser sig

Avatar Fallback
Steffe  
#5589
jesper@fordson skrev:Jag skulle tippa på för låg oljenivå i växel lådan.Min Major blir sådan då.Dom brukar läcka mellan vxl lådan och bakaxeln.


Du är en ängel!!!!!
Den växlar som en dröm nu då pärlan har fått ny olja!
Tackar.

   TS
Användarvisningsbild
jesper@fordson  
#5590 Ha koll på detta noga då det är mer regel än undantag att dom gynnarna läcker till bakaxeln.Jag gör så med traktorn att jag skicka i returen från lastare i hålet för växellådan och på så sätt fyller upp den då och då.Har väl haft nån ide att sätta en trvägsventil på reuren så man kan fylla den enkelt.Men klart bäst är ju att dela traktorn och byta packboxen..

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).