Traktorer och processorer

volvo bm 650/700 i skogen?

18 inlägg 34249 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: volvo bm 650/700 i skogen?

grombas  
#129331 har 650 med halvband som er skogsutrustad inga problemer bara moro5445

Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: volvo bm 650/700 i skogen?

ocke  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#457631
gnisten83 skrev:Kan oxå instämma efter haft en 650 mellan 88-00.
Hade takmonterad grip på min och de sista 8 åren en driven Moheda efter, saknade faktiskt inte 4wd alls med den kombinationen, men klart nu med, så använder jag nog driften på vagnen mindre än innan.
Om du har en med Terra Trol II lyften och tar bort lyftarmarna så glöm inte att säkra torosionstaven de sitter fast på med en rörbit så den inte kan glida i sidled, om inte så töms bakaxeln på olja :roll:

Oljeflödet kunde vara större så jag hade en frontpump på min
Den är stabil och vi hade inga större reprationer under dom åren på traktorn utom ett kopplingsbyte.
För att styrarmarna på styrspindeln ska sitta fast kan man värma styrarmen med gas sen dra bulten/muttern utav h-e, sen när det kallnar sitter den som gjuten.
Efter den behandlingen lossnade den inte för mej.
Ett annat tips är att fimpa nedre delen av bakrutan och sätta dit en som går rakt ner ist, de ger dej ca 20cm mer fotutrymme.


Ramla på detta inlägg av en slump.
Har just monterat bort hydraularmarna på min traktor och blev lite fundersam över var torosionsstaven sitter?

Är det den axel där hydraularmen är fästa i längst ned i bakaxeln d.v.s den axel/stång som sticker ut på vardera sida om hitchkroken?

Avatar Fallback

Re: volvo bm 650/700 i skogen?

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#457646 Exakt, kapa en rörbit så lång som kulan på lyftarmen den ska ersätta och dit med ringen och rörstiften igen.
Kryper axeln in tömmer du bakaxeln rätt snabbt

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).