Traktorer och processorer

Kan det här vara nåt?

87 inlägg 37335 visningar 8 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Kan det här vara nåt?

axwell  
#90611 Rejält stora bakhjul, finns det plats för broddkedjor, följer det med sådana? Utan kedjor vintertid skall man inte lämna plogad väg, kolla diffspärren annars blir den riktigt svårt.

Riktigt bra pris för köparen om allting är OK.

För 100´bör du få en Fiat 580 eller 680 och pengar över till ext. utr.

Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: Kan det här vara nåt?

Valtra  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#90613 är de bara några timmar per år man ska ha frontlastare till att köra grus/snö så tycker jag de räcker med bakskopa. man sparar ju ändå 20000 skulle jag tro. man slipper bekymmer om för klena framaxlar, man får med sig mer i en bakskopa, vikten på rätt ställe.

volvo bm 350, 400, 430 och 600 tycker jag verkar lämpliga. går att få tag i hyffsat billiga och dom håller väldigt bra. finns mycke reservdelar på traktor demonteringar, så de ska inte va några bekymmer.

Avatar Fallback

Re: Kan det här vara nåt?

Torleif  
#91256 Det börjar bli svårt att få tag i vissa delar till de gula Valmetarna. En kamrat har köpt en grävare byggde på en 1112 (1102 industriversion) och han har haft stora problem med att få tag i delar.

Att montera frontlastare är mekanisk sett enkelt men det kan bli svårt att koppla in ventilbord och hydraulik. Jag fick hjälp av en granne med det. Annars skulle jag inte ha klarat det. Frontlastaren måste gå enkelt att ta loss. Det går ju inte att köra i skogen med frontlastaren på. Ärligt talat så tror jag att en bättre sortens bakskopa är nästan lika bra.

Användarvisningsbild

Re: Kan det här vara nåt?

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#96245 Belarus 82S Fyrhjulsdriven

Är det nåt man ska köpa som första traktor? Den hade allt jag vill ha annars.

http://www.blocket.se/dalarna/Belarus_8 ... m?ca=6&w=1

   TS
Användarvisningsbild

Re: Kan det här vara nåt?

halvproffs  
#96246 Kanske har jag rysskräck och fått två starköl till den grillade maten så omdömet sviktar men jag skulle för allt i världen inte ens ta emot den gratis. Jag har haft fel en gång, det här är kanske andra? :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: Kan det här vara nåt?

totte  
#96247 Men om han får en rulle silvertejp på köpet? :D

Avatar Fallback

Re: Kan det här vara nåt?

D Brown  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#96256 Nej!

Användarvisningsbild

Re: Kan det här vara nåt?

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#96262 Okej, okej! -letar vidare.... :roll: :smile:

   TS
Användarvisningsbild

Re: Kan det här vara nåt?

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 

   TS
Avatar Fallback

Re: Kan det här vara nåt?

zeetorg  
#96979 får upp alla resultat på den länken...

Användarvisningsbild

Re: Kan det här vara nåt?

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#96980
zeetorg skrev:får upp alla resultat på den länken...


Hmmmmm :oops:

http://www.blocket.se/dalarna/Traktor_V ... m?ca=6&w=1

   TS
Avatar Fallback

Re: Kan det här vara nåt?

axwell  
#97023 Traktorn är väl "OK" men för att bli så allsidig som jag tror att du eftersträvar så borde den ha haft lastare. Vänder lika bra som en liten ATV, bra flöde och oljetryck (som ny).
Väger ca. 3 ton.

Användarvisningsbild

Re: Kan det här vara nåt?

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#97024
axwell skrev:Traktorn är väl "OK" men för att bli så allsidig som jag tror att du eftersträvar så borde den ha haft lastare.


Jo det förstås, men de är nästan omöjliga att hitta till vettigt pris. Men jag har fått tag på en kille i grannbyn bonde/traktormek som kan både serva och sätta på en frontlastare "på nästan vad som helst".

Men jag letar vidare parallellt, hade MF135 med lastare i Härnösand, men hann inte på den förrän den var såld.

(Drar mig lite för att köpa en långt ner i Småland/Skåne, utifall det blir problem. :???: )

   TS
Avatar Fallback

Re: Kan det här vara nåt?

mannen  
#97038 http://www.blocket.se/jamtland/Traktor_ ... ca=2&w=103

Farsan har en 575 som gått riktigt bra under alla år även om arbetsördan minskat med tiden. Jag vet dock inte hur mycket större 595'an är, men om den inte är mycket klumpigare än 575'an så är den nog rätt smidig. Är den dessutom lika drifsäker som våran har varit så skulle jag vilja säga att det är ett gott köp.

Avatar Fallback

Re: Kan det här vara nåt?

axwell  
#97048 http://www.blocket.se/vasternorrland/Vo ... m?ca=4&w=1

Den har ett bra pris och vettiga tillbehör, en liten Buster. 350 Buster är mer känd, vet inte något mer om dess egenskaper.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).