Traktorer och processorer

skrikande koppling

2 inlägg 3829 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

skrikande koppling

SMV DRIVAX  
#229 just det kopplingen skriker något fruktansvärt ju mer man slirar desto värre. Har fått höra att det är utrampningslagret och det kan hålla länge men jag ör skeptisk att det gör det. Är det någon som kan stödja denna teori eller ska jag byta koppling nu????? :(



   TS
Lantmännen Maskin
Avatar Fallback
Fredrik  
#232 Tjena SMV, och välkommen till forumet - kul att du hittat hit!

Hmm, jag är nog inte rätt man att svara egentligen, men om du menar att ju mer man slirar på kopplingen ju mer skriker det, så tror (obs tror) jag att det är kopplingen som är sliten och inte urtrampningslagret...
Urtrampningslagret brukar skrika och leva allmänt j**el-skap när man håller kopplingen intryckt.
Jag lånade en BM 650 i våras, denna RÅÅÅMADE rejält i kopplingen när man startade körning och slirade på kopplingen för att komma igång.

Tja, det är detta jag kan komma med, men jag tror säkert det finns fler på forumet som kan komma med bra tips (för jag är ingen fena på detta), lycka till i vilket fall!

Vi hörs!

MvH Fredrik

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).