tis 16 jun 2026, 23:26#912430en Valtra 6350 till salu
En Valtra för skogen med lite timmar på mätarn . Och Twin-Track
perfekt för skogkärran med dubbelkommandot .
lastare finns också .
Den ligger på Klaravik nu ..
https://www.klaravik.se/auktion/produkt ... twintrack/
Traktorer och processorer
Valtra skogstraktor till salu
✍️ Sammanfattning av tråd
Den här tråden har ännu ingen AI-sammanfattning. Endast inloggade kan skapa en sammanfattning.
Skapa gratiskontoLogga in TS

ons 17 jun 2026, 05:32#912432Lycka till med försäljningen. Vad ska du uppgradera till?
Oberoende, nyfiken självverksam skogsägare som försöker förvalta fädernesarvets skog till nytta för både djur, växter och människor. Långsiktighet före snabba cash. Det finns inga enkla mallar som funkar i alla lägen.
fre 19 jun 2026, 17:56#912524Inte min det är ett dödsbo . Bert som köpt och kört traktorn gick bort 2024 . Jag har slagit vad att dom får tillbaka pengarna på vad traktorn kosta ny . Det var kampamnj då Bert köpte den . .
Jag köpte själv sista 6850 som tillverkades med Twin-Trac
Jag köpte själv sista 6850 som tillverkades med Twin-Trac
TS
lör 20 jun 2026, 05:56#912530Vad kostade den ny?
Oberoende, nyfiken självverksam skogsägare som försöker förvalta fädernesarvets skog till nytta för både djur, växter och människor. Långsiktighet före snabba cash. Det finns inga enkla mallar som funkar i alla lägen.
lör 20 jun 2026, 17:41#912543Lite typiskt Klaravik, det nämns mkt sparsamt att denna traktorn har möjlighet att köras i fram och bak-vänt
läge, och har sån extrautrustning för det som på en ny traktor skulle kosta hundratals tusen kronor fabriksmonterat.
Folk som vet de vet, men många potentiella kunder bläddrar förbi när de ser en så gammal maskin.
Jag upplever det som mkt vanligt att dyr specialutrustning förbigås på ett oprofessionellt sätt av Klaravik.
läge, och har sån extrautrustning för det som på en ny traktor skulle kosta hundratals tusen kronor fabriksmonterat.
Folk som vet de vet, men många potentiella kunder bläddrar förbi när de ser en så gammal maskin.
Jag upplever det som mkt vanligt att dyr specialutrustning förbigås på ett oprofessionellt sätt av Klaravik.
Caterpillar 312B/Moretens/Kesla40LFe/Wood-Mizer LT15/Chevrolet/New Holland T5030 Ford 7610/Patruuna/Fransgård/Polaris/Stihl/Palax/Kemppi. Ha alltid en pulversläckare i närheten.
tis 23 jun 2026, 20:38#912629https://www.klaravik.se/auktion/produkt ... twintrack/
Det är änkan som säljer men hon ju bra betalt för den till slut .
tror den gick på 425 ny var kampang då .
Det är änkan som säljer men hon ju bra betalt för den till slut .
tror den gick på 425 ny var kampang då .
TS
tor 25 jun 2026, 20:45#912733Ja Klaravik är bra om man ska sälja och dåligt om man ska köpa.....
Man ska vara mycket försigtig i sina kontakter med detta bolag .
Det har skett en förändring på auktionsmarknaden i och med nätauktionernas intåg.Där säljaren oftast har en starkare position än köparen.
Igentligen är det otroligt att man kan ge exempelvis 500000 tusen för ett fordon utan att ha fått fysiskt kontrollera det.
Häls Janerika
Man ska vara mycket försigtig i sina kontakter med detta bolag .
Det har skett en förändring på auktionsmarknaden i och med nätauktionernas intåg.Där säljaren oftast har en starkare position än köparen.
Igentligen är det otroligt att man kan ge exempelvis 500000 tusen för ett fordon utan att ha fått fysiskt kontrollera det.
Häls Janerika
fre 26 jun 2026, 10:43#912751Gick in och tittade på de 10 senaste sålda objekten. Maskiner i 500-2000tkr klassen.
1/10: "Vanlig" Budgivning över reservationspris
5/10: Budgivning som ej nått upp till reservationspris. Avslutat med förhandling om slutpris.
4/10: Endast ett bud som verkar varit över reservationspris
Litet utdrag, men tycker ofta reservationspriset inte uppnås i auktioner. Då kan man ju lika gärna sälja via vanlig annons och slippa auktionskostnaden för säljare/köpare?
Sen att det var 4/10 med endast ett bud över reservationspris som blev vinnande ser ju lite skumt ut.
1/10: "Vanlig" Budgivning över reservationspris
5/10: Budgivning som ej nått upp till reservationspris. Avslutat med förhandling om slutpris.
4/10: Endast ett bud som verkar varit över reservationspris
Litet utdrag, men tycker ofta reservationspriset inte uppnås i auktioner. Då kan man ju lika gärna sälja via vanlig annons och slippa auktionskostnaden för säljare/köpare?
Sen att det var 4/10 med endast ett bud över reservationspris som blev vinnande ser ju lite skumt ut.
lör 27 jun 2026, 11:10#912788Det finns tecken på att marknaden är mättad.Även maskinförsäljarna har problem.Kanske är vi i slutet på lågkonjunkturen?.Det bästa med Klaravik är ändå att man har auktion efter auktionen 😀 .
Mvh Janerika
Mvh Janerika
sön 28 jun 2026, 09:05#912815Jag tror de vill sätta ett högt reservationspris för att folk ska fortsätta buda. Och ett högt slutpris ökar provisionen till aktionssidans mäklare.
Den känslan fick jag i alla fall när vi sålde en maskin via Blinto.
Vi sa vad vi önskade för reservationspris men mäklaren höjde detta utan att ha någon egentlig koll. Likaså var det svårt att få honom att vara tydlig med vilka fel maskinen hade. Mäklaren villa gärna tona ner dessa. För att återigen högst troligt öka sin egen förtjänst.
Så även om säljaren är ärlig så kan mäklarna välja att tumma på sanningen.
Skulle jag då kunna tänka mig att sälja på auktion igen? Kanske, men då är jag också rätt envis och ger mig inte tills den information som jag villa ska stå i annonsen faktiskt står där.
Det var off topic. Så back to topic!
Den känslan fick jag i alla fall när vi sålde en maskin via Blinto.
Vi sa vad vi önskade för reservationspris men mäklaren höjde detta utan att ha någon egentlig koll. Likaså var det svårt att få honom att vara tydlig med vilka fel maskinen hade. Mäklaren villa gärna tona ner dessa. För att återigen högst troligt öka sin egen förtjänst.
Så även om säljaren är ärlig så kan mäklarna välja att tumma på sanningen.
Skulle jag då kunna tänka mig att sälja på auktion igen? Kanske, men då är jag också rätt envis och ger mig inte tills den information som jag villa ska stå i annonsen faktiskt står där.
Det var off topic. Så back to topic!
Valmet 8050, hjulburen Patu 40LF & Vreten 65-40 kran. Alternativt Vimek G30 gallringsprocessor.
MB trac 900 turbo, Mowi 12t, 3060 kran, Weimer drift & broms. Husqvarna 560XPG & 550XPG Mark II
MB trac 900 turbo, Mowi 12t, 3060 kran, Weimer drift & broms. Husqvarna 560XPG & 550XPG Mark II
mån 29 jun 2026, 06:51#912841https://www.klaravik.se/auktion/produkt ... twintrack/
Valtra 6350 såld nu för 595000 kr plus momsen
Valtra 6350 såld nu för 595000 kr plus momsen
TS
Re: Valtra skogstraktor till salu
ons 01 jul 2026, 19:37#912913
Är du inloggad på klaravik står de att slagavgiften är 10500kr+ moms på just denna auktion
Budade hem en släp för 74’ +m för ett par sen med slagavgift på 4250+ m
D Brown skrev:Nisse6611 skrev:Valtra 6350 såld nu för 595000 kr plus momsen]
Jag tvivlar på 3000 kr i provision.
Är det inte 592´+8% = 639´ ....eller vad var %-siffran?
Är du inloggad på klaravik står de att slagavgiften är 10500kr+ moms på just denna auktion
Budade hem en släp för 74’ +m för ett par sen med slagavgift på 4250+ m
Valtra 6550, jake monterad Moheda M65, Arbro 350M, Moheda 121 4wd

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).