för ett tag sedan märkte jag att fotbromsen gick ner i golvet, tomt på bromsvätska. fyllde på och körde, men blev tomt rätt snart utan att jag märkte var det tog vägen. så jag har fyllt några gånger tills jag tillslut märkte att vänster slavcylinder läkte.
nu är båda slavcylindrarna uppepå bakaxeln bytta, märker vid luftning att vänster pedal går väldigt långt ner till en början och känns lite svampig, men pumpar man lite så tar den högre upp och känns normal.
efter luftning justerar jag till en början pedalerna som ska kunna trampas ner 70-80mm enligt manualen, (dock ska de enligt manualen vara sammankopplade när man gör detta)
jag justerar ändå de var för sig och när jag dragit åt vänster justermutter en aning, (kanske 4 varv) så känns vänster bromspedal bra och den går trampa ner enligt manualen, dvs 70-80mm.
jag fortsätter justeringen med att hissa upp traktorn bak och skruvar åt justermuttrarna tills hjulet ej går snurra och backar sedan 1,5-2 varv. gör lika på båda sidorna
glad i hågen monterar jag tillbaka handbromsvajern och justerar även denna
MEN nu är vänster pedal lika svampig som innan och tar långt ner.
jag ska se om jag får upp filmklippet som visar hur pedalen beter sig.
har vi några ideer på varför det blir såhär?
Valtra 6750, Ford 7700, BM 4400, DB 990, Pilkemaster evo36, Canam 400, Kranman P25 B Pro, BMF 11t1 Pro, SM868,Bröderna Lindqvist 1958, Woodmizer MP260,Stihl 362, 261, 201, Husqvarna 550xpg, 545fxt