Traktorer och processorer

Naarva s23c svärdet kapar inte igenom trädet

7 inlägg 1068 visningar 3 följer Svara, dela mm...  

Den här tråden har ännu ingen AI-sammanfattning. Endast inloggade kan skapa en sammanfattning.

Skapa gratiskontoLogga in
Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild

Naarva s23c svärdet kapar inte igenom trädet

Bosseuggla  
#897821Har fått ett problem som någon annan kanske råkat ut för och har lösning på? När jag kapat trädet och sekvensen med stegmatning och kapning påbörjas så vill inte svärdet kapa genom stammen utan sågar bara några centimeter i trädet och sen påbörjas en ny sekvens med att stegmata framåt. Väldigt iriterande…. 😡så nu är frågan vad som hänt? Svärdet gör ju fullt utslag när det körs manuellt och vid fällning av trädet.

TS
Lantmännen Maskin

Re: Naarva s23c svärdet kapar inte igenom trädet

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#897899Höftskott, såg hemma givaren ger alltid signal?

AKKAMAAN  
#897919Har du mätt pumptrycket under sågningsförsök?
Oavsett om det är avlastat konstanttryck, LS, eller rundpumpning så måste pumpen avge högsta möjliga tryck för att kunna såga effektivt

Användarvisningsbild

Bosseuggla  
#897927Jag ska kolla på felet till helgen och återkommer när jag hittar vad som är fel.

TS
Användarvisningsbild

Bosseuggla  
gnisten83 skrev:Höftskott, såg hemma givaren ger alltid signal?

Jag har fortfarande inte löst problemet, givaren ger signal och verkar fungera som den ska vid testning. Konstigt också att sågsvärdet går ut och kapar ett litet märke i stammen vid stegmatning. (Vid varje steg åker svärdet ut) Det ska ju bara kapa när rätt längd är uppnådd.

TS

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#899036Inte ändrat nån strypning?
Har inte narva utan Arbro men undrar om du inte borde kontakta din leverantör av maskinen

Användarvisningsbild

Bosseuggla  
#901617Problemet är löst! 😃
Slag ut givaren var defekt men lampan på givaren lyste och indikerade att den fungerade.

TS
 Besvara 
  • Sida 1 av 1
Annons:
Svenska skogsplantor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).