Traktorer och processorer

Byte motor olja på kubota traktor

7 inlägg 2725 visningar 1 följer Svara, dela mm...  

Den här tråden har ännu ingen AI-sammanfattning. Endast inloggade kan skapa en sammanfattning.

Skapa gratiskontoLogga in
Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild

Byte motor olja på kubota traktor

Slommehagen1  
#880425Skall byta olja på en kubota 200 gl kompakt traktor och undra vad jag skall ha för olja ?

TS
Lantmännen Maskin

Re: Byte motor olja på kubota traktor

jannee  
#880433Här kan du söka och sedan själv läsa
https://www.bruksanvisni.ng/kubota

axwell  
Slommehagen1 skrev:Skall byta olja på en kubota 200 gl kompakt traktor och undra vad jag skall ha för olja ?

Det var länge sedan jag slutade använda annat än fullsyntetisk motorolja 5w eller 10w-30, lite dyrare men det är det värt.
Så kallad "allolja" går bort, i transmission skall du ha en UTTO-Olja (inte STUO).

Användarvisningsbild

Slommehagen1  
#880572Tack för tipsen

TS
Användarvisningsbild

Slommehagen1  
axwell skrev:
Slommehagen1 skrev:Skall byta olja på en kubota 200 gl kompakt traktor och undra vad jag skall ha för olja ?

Det var länge sedan jag slutade använda annat än fullsyntetisk motorolja 5w eller 10w-30, lite dyrare men det är det värt.
Så kallad "allolja" går bort, i transmission skall du ha en UTTO-Olja (inte STUO).

Skulle hör fall du vet om det är samma olja i hydraliken som i bakaxeln . Har en litet öga där man ser olje nivån bak på traktorn den är lite låg nu . Mvh Peter

TS

axwell  
Slommehagen1 skrev:Skulle hör fall du vet om det är samma olja i hydraliken som i bakaxeln . Har en litet öga där man ser olje nivån bak på traktorn den är lite låg nu . Mvh Peter

Ja, det är den oljan som bör vara en UTTO- olja. "Ögat" är så litet att minsta lutning framåt/bakåt eller sida/sida kan lura en att det är för låg eller hög nivå.
Nivån påverkas även av i vilket läge hydraulcylinderkolvar står för tillfället.

Användarvisningsbild

Re: Byte motor olja på ktubota traktor

Slommehagen1  
#881139Tack 👍

TS
 Besvara 
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).