Traktorer och processorer

Elhjullastare

6 inlägg 1809 visningar 2 följer Svara, dela mm...  
Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild

Elhjullastare

Kia ev6  
#879066Var på vårvisning i Ingelstad och titta på en el driven hjullastare. Säljaren hade hört om en besökare som har en sån och kör i skogen med. Är det någon här som vet vem detta är?

TS
Lantmännen Maskin

Re: Elhjullastare

tallen100  
#879069Ja en skogsvagn efter den måste vara ypperligt 🤪

aho  
#879101Små hjul, kort hjulbas, liten spårvidd och stel midja. Sådana maskiner ska man hålla sig till att köra på plana ytor, de blir otäckt farliga i terräng.

Användarvisningsbild

Kia ev6  
#879105Är inte stel midja på den maskinen som jag har tittat på.
Sen är vad man har för typ av terräng och hur mycket skog man har. Som jag har 20 ha med bra markförhållanden.
Jag efterlyser om någon vet om denna person som säljaren hörde om som körde med en sån i skogen

TS
Användarvisningsbild

Kia ev6  
#879119En annan tråd

TS

Zalman  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#879159Everun EREL10 - 4x4 - Lyfter 1000kg
195900 kr SEK

Everun EREL10 är en stark, smidig och elektrisk lastmaskin som har en lyftkapacitet på hela 1000kg och passar utmärkt både inomhus och utomhus. EREL10 är generöst utrustad av Nykyrka Maskiner för att på bästa sätt möta den svenska marknaden och de förhållanden som råder här.

https://www.nykyrkamaskiner.se/product. ... zuEALw_wcB

Samma maskin, med ett annat namn.

Besvara 
  • Sida 1 av 1
Annons:
Stihl
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).