Traktorer och processorer

Kraftutag Valmet 605

6 inlägg 497 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Kraftutag Valmet 605

Benhjärta  
#842939 Hej! Har följt en del trådar här o nu till min egen tråd som handlar om att jag inte får i kraftutaget efter ordning. Det snurrar runt men stannar efter minsta motstånd, och indikatorn på instrumentbrädan lyser ej. Har bytt säkring o kollat kontakten som verkar funka, iallafall med multimeter.
Tänker börja leta elfel nu.
Men undrar om det är nåt skit jag missat.
Alla tips är till hjälp om det så även är att jag missat en spak lr glömt att starta traktorn.
Med tack på förhand.

TS
Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild

Re: Kraftutag Valmet 605

Benhjärta  
#842952 Konstigt att kabel från kontakten satt i en annan knapp (tänkte jag för mig själv) o provade att dra ur den
O så går magnetventilen i, hur lätt som hälst. 🤣
Men då vet ni som inte vet, jag vet.

TS
Användarvisningsbild

Bert1  
#842977 Men knappen du pekar på andra bilden är väl frikopplingen till kraftuttaget eller har någon mekat dit en knapp extra?

Användarvisningsbild

Benhjärta  
#842981 Ja precis. Därifrån är det ju kopplat till den vita på tredje bilden. Trodde den första var till magnetventilen. Men dom hänger ihop. Säkerhetsgrej kanske. Lr bara så det ska funka.

TS

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#843020 Spaken är en mekanisk urkoppling av kraftuttaget o är en permanent urkoppling, knappen är för tillfällig urkoppling står de i manualen
De sitter en gul knapp bredvid till diffspärren och urkopplingen av kraftuttaget var en likadan fast röd då

Användarvisningsbild

Benhjärta  
#843060 Ja har också hört att den ska va röd. Stämde inte i mitt huvud, då någon troligtvis bytt ut den. Min lilla bok som följde med står det inget på den sidan om kraftutag om detta.

TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).