Traktorer och processorer

Vilken Valtra med Twintrac är rymligast?

8 inlägg 3199 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Vilken Valtra med Twintrac är rymligast?

Gråben  
#831124 Hej! Jag har bestämt mig för att nån gång framigenom investera i en Valtra , men vet inte vilken modell, jag vet bara att jag ska ha twintrac till skogen och frontlyft till snön. Jag är 1.90 lång o har 46-47 på tassarna. Tänker mig en lite äldre traktor , 96-2005 kanske ? Det är ju dock en djungel med modellserier…. En bekant har en 8550 med twintrac, jag har inte provsuttit i den så vet inte mkt mer än att den ser bra ut utifrån. Vad säger ni som kan något till en som inte kan något? Jag läste i någon tråd att det kunde vara väldigt trångt i hytten för en längre person när man ska snurra runt o sitta en hel dag, är alla modeller samma inuti eller skiljer det mer än bara hästkrafter o ytterstorlek? Ska tillägga att mina 28-30 ha är väldigt mkt Sten,stubbar,sura partier,branta backar så vill ha nått rejält, som kanske till o med kan orka dra en 12-15 vagn utan o köra på bakhjulen. Tacksam för svar👍



   TS
Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild

Re: Vilken Valtra med Twintrac är rymligast?

Bert1  
#831134 I dom årsmodellerna är det väl samma hytt på 6 och 8000 serien så ingen skillnad vilken du väljer

Användarvisningsbild

Re: Vilken Valtra med Twintrac är rymligast?

Gråben  
#831170 Ok tack! Funkar det för en fullvuxen då? Eller blir jag besviken ?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Vilken Valtra med Twintrac är rymligast?

Camaro1969  
#831173 Det funkar om du är relativt rörlig :)

Avatar Fallback

Re: Vilken Valtra med Twintrac är rymligast?

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#831179 Jag är 195 o har väl 46 ihuggarkängor o tycker jag får bra plats i min 6550 med twin trac.
Har visserligen byggt om snurren på stolen till vänstervarv för jag tycker högervarv är avigt när jag kliver in i hytten på vänstersidan.
Använder glidskenorna för att flytta stolen när jag snurrar för att maximera benutrymmet men är skenorna friska glider dom lätt

Jag utgår ifrån att du menar en driven vagn om de är knölig terräng, har en Moheda 121 wd efter min

Användarvisningsbild

Re: Vilken Valtra med Twintrac är rymligast?

Gråben  
#831681 Okej, det låter ju bra☺️ tack ska ni ha, då snokar jag vidare . Är det Blocket som gäller eller finns et andra bättre platser för beg traktorer?

   TS
Avatar Fallback

Re: Vilken Valtra med Twintrac är rymligast?

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#831724 De finns Mascus.se med fast där är inga privatannonser utan bara handlare

Användarvisningsbild

Re: Vilken Valtra med Twintrac är rymligast?

Bert1  
#831760 Mascus är många av maskinhandlarna anslutna till
Sen finns där ju även en uppsjö auktionssidor med förutom blocket

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).