tis 19 dec 2023, 22:04#822718Hej jag har fått problem med slagfunkionen på
min Arbro. Har kollat funktionstest på slag givaren
och den verkar ok och ger indikering på Arbromat.
Har även provat justera spelet på slagbommen .
Slaget går ihop maximalt för att sedan gå till
yttersta läge och rycker kort fram och tillbaka eller
stannar i yttersta läget ?
Tacksam för tips
Traktorer och processorer
Arbro 350
TS

ons 20 dec 2023, 16:39#822840Har du haft slaggivaren ute ur hylsa?
Plasthylsan måste glida lätt i röret annars blir de kaik.
Sen får de inte ligga fett mot givaren heller, blir med konstigt då
Plasthylsan måste glida lätt i röret annars blir de kaik.
Sen får de inte ligga fett mot givaren heller, blir med konstigt då
Valtra 6550, jake monterad Moheda M65, Arbro 350M, Moheda 121 4wd
tor 21 dec 2023, 16:07#823035Slaggivaren läser av ett hål i var ände av balken( kommer ej ihåg ifall givaren är no eller nc dock tvärt om mot såggivaren)och då måste de vara samma signal i hela slaget från ände till ände annars står den och hackar.
Bäst är att mäta att du har utsignal eller ej på givaren när du kör ut eller in manuellt .
För du kan köra slag ut eller in manuellt?
Annars de vanligaste felet med Arbromaten är att du får kabelbrott på 25ledaren mellan Arbron och styrburken
Bäst är att mäta att du har utsignal eller ej på givaren när du kör ut eller in manuellt .
För du kan köra slag ut eller in manuellt?
Annars de vanligaste felet med Arbromaten är att du får kabelbrott på 25ledaren mellan Arbron och styrburken
Valtra 6550, jake monterad Moheda M65, Arbro 350M, Moheda 121 4wd
tor 21 dec 2023, 17:19#823049Köra manuellt går bara fint men jag får nog kolla givaren igen eller ev prova en ny och mäta upp kabeln efter helgerna. Tack för bra tips och jag
får önska en God Jul.
får önska en God Jul.
TS

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).