Traktorer och processorer

Några tankar?

2 inlägg 790 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Några tankar?

GeraldShin  
#817566 Jag funderar på att byta traktor just nu. För närvarande har jag en Valmet 6400 med twin-trac, fullt utrustad med bukben, skogsfälgar, en turbin, hi-shift, AC och ombyggd hanbroms till elhydraulisk. Den har dock redan samlat på sig över 15 000 timmars användning. Nyligen testade jag en Valtra N121, även den utrustad med twin-trac och glastak. Jag funderar på om N121 kan vara ett lämpligt alternativ. Medan jag har varit nöjd med min gamla 6400, märkte jag att sikten i N121, särskilt över de bakre skärmarna, verkar betydligt sämre på grund av deras för stora bredd. Jag är dock medveten om att det finns smalare "skogsskärmar" tillgängliga. Dessutom erbjuder N121 fördelar som ett kopplingsfritt front-back system. Om någon här har erfarenhet av dessa traktorer skulle jag uppskatta att höra era tankar och feedback. Tack på förhand.

TS
Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild

Re: Några tankar?

Bert1  
#817650 Undrar om där är nån igentlig skillnad på själva skärmen utan det är en flärp ytterst som är olika långt ute beroende på bredd
Åtminstone så jag upplever det har själv en N101 med 520 och grannen har en N121 med 650
Kan hålla med dig om att skärmen skymmer en del

Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).