ons 04 okt 2023, 07:27#813556Ny i gruppen.
Jag har en Bm 430 där kulan på växelföraren till kraftuttaget är av, kan man byta den utan att dela traktorn ?. När jag trycker in den i lådan tar den i drevet.
Var kan man köpa en ny växelförare ?.
Anders.
Traktorer och processorer
Bm 430 1977 kraftuttag.
✍️ Sammanfattning av tråd
Den här tråden har ännu ingen AI-sammanfattning. Endast inloggade kan skapa en sammanfattning.
Skapa gratiskontoLogga in TS

tor 12 okt 2023, 16:14#814380
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
Bm 430 Anders skrev:Ny i gruppen.
Jag har en Bm 430 där kulan på växelföraren till kraftuttaget är av, kan man byta den utan att dela traktorn ?. När jag trycker in den i lådan tar den i drevet.
Var kan man köpa en ny växelförare ?.
Anders.
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
TS
tor 12 okt 2023, 18:03#814397Ja om man lyfter locket ( lägg alla växlar i neutral sen är det bara att lyfta locket). Då ser man armen och växelföraren på vänster sida. Min kula var av. Kontaktade TK Maskindemontering, dom hade en växelförare. Men dom förklarade att man måste dela traktorn för att byta. Jag skruvade tillbaka locket igen. Får ta bort axeln till snöslungan när den inte ska användas.
TS
fre 01 dec 2023, 19:59#820339Ursäkta sent svar på din fråga. Ja kraftuttaget ligger i hela tiden. Har kört på väg med full gas och det har inte tagit någon skada.
TS

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).