Traktorer och processorer

Arbro stroke 350.

11 inlägg 1637 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Arbro stroke 350.

Volymmannen  
#813277 Hej
Försökt söka men hittar inget passande.
Vilken kedja skall jag ha till Arbron ? Sitter 1,6mm svärd ,men står inte på vilken delning etc det är .
Sedan sitter givaren till diameter mätningen fast
Jag har inte provat att vrida loss den med verktyg ,men misstänker att den behöver bytas,
Den lilla kedjan som sitter på den kan jag nog smörja liv I.
Var hittar man en ny givare ? Den sitter på sidan på ena armen om de t är olika.
//Tony

TS
Lantmännen Maskin

Re: Arbro stroke 350.

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#813282 Deliningen på kedjan är .404 eller menar du hur många länkar?
Reservdelar är jag lite fundersam på, men kolla Bepart eller om du måste vända dej österut till Finland direkt.
Jag har köpt pulsräknare via Oem men om de var till diametermätningen eller längdmätningen kommer jag inte ihåg.
Sen kan kanske inte privatpersoner köpa direkt av Oem som jag kan via jobbet som elektriker

Användarvisningsbild

Volymmannen  
#813495 Tack ,längden var lättare att räkna :)
Skall kolla med dom.

TS
Användarvisningsbild

Volymmannen  
#813910 Blev en 27x kedja 0,404" 57dl

Nu skall jag försöka ta bort givaren och dela på den till att börja med.
Sedan har jag lite spök signaler på magnetventilerna ,när jag trycker på enskild funktion så lyser flera dioder på spolarna.
Finns att göra 😀

TS
Användarvisningsbild

HannuRöj  
#813945 😀 Kanske inget som spökar på elsystemet.
Om den har rundpumpnings system, ska den enda enkelverkande ventil i rådet stänga rundpumpnigen vid varje funktion. (=öka arbetstrycket).
Lyser alltså minst två LED åt gången.

När du söker elfel, kolla allra först att svärdet sitter helt in i svärdhuset, och givaren ger information av detta. (=lyser inte) Annars är return -funktion på, även när ingen knopp trycks på.

Användarvisningsbild

Volymmannen  
#814054 Hade ingen funktion på slaget, men det ryckte i slangarna ,när jag valde både in och ut.
Det är löst nu ,lossade alla kontakter till spolarna och putsade kontakterna ( rost på en del jord kontakter) Sedan motionerade jag och smörjde ventilblocken igen ( fått slå loss en del pga fukt)
Nu funkar alla funktionerna som dom skall .
Skall bara disikera diametermätningen .

TS
Användarvisningsbild

Volymmannen  
HannuRöj skrev:😀 Kanske inget som spökar på elsystemet.
Om den har rundpumpnings system, ska den enda enkelverkande ventil i rådet stänga rundpumpnigen vid varje funktion. (=öka arbetstrycket).
Lyser alltså minst två LED åt gången.

När du söker elfel, kolla allra först att svärdet sitter helt in i svärdhuset, och givaren ger information av detta. (=lyser inte) Annars är return -funktion på, även när ingen knopp trycks på.

Ok ,löste det iaf. Den har legat ute och skräpat under pressening så fukten har gjort sitt.

TS

Volymmannen skrev:Hade ingen funktion på slaget, men det ryckte i slangarna ,när jag valde både in och ut.
Det är löst nu ,lossade alla kontakter till spolarna och putsade kontakterna ( rost på en del jord kontakter) Sedan motionerade jag och smörjde ventilblocken igen ( fått slå loss en del pga fukt)
Nu funkar alla funktionerna som dom skall .
Skall bara disikera diametermätningen .

Går de få den att rotera?
Med 12v in ska du få + pulser ut lite omväxlande på dom andra 2 trådarna.
Får du inte de KAN de gå att öppna o låta den med torka med värme, men de är väldigt sannolikt att den går sönder när du öppnar för den läser från en glasskiva inne i den.
Men du får isf se hur en sån ser ut inne 😉

Användarvisningsbild

Volymmannen  
#814762 Den går att vrida lite sedan fjädrar den tillbaka.
Har inte så mycket val än att öppna den ,har inget att förlora ,dessutom behöver jag ändå ta isär om jag skall stoppa I en ny givare i huset .

TS

#814861 Öppna huset ja, öppna själva pulsräknaren är en annan femma men som sagt den är alltid kul att titta hur de ser ut 😉

Användarvisningsbild

Volymmannen  
#814873 Ja det är väl en annan sak ,just nu har jag problem bara att öppna huset och i vilken ordning den är ihopsatt . Just nu har jag 3st insex som är fastrostade och 3st flatmejsel skruvar som åxå sitter fast ,så finns lite att bita i innan jag kommer in i den att börja med :)

TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Annons:
Farma LF8 Tour
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).