Traktorer och processorer

valtra n92 visar fel temp

4 inlägg 1517 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

valtra n92 visar fel temp

Karlkalle  
#751059 hej, vi har en valtra n92 som slutade visa temp inne i hytten, så jag bytte termostat. och trodde att de var problemet men nej de var temp givaren. men nu när jag satte in den nya, så står mätaren rakt upp efter jag kört en stund, vilket den aldrig gjort förut, då har den stått precis över den blåa linjen, jag tror att jag har luftat rätt genom att öppna expansionskärlet och haft igång traktorn och värmen, och de är varmare upp vid termostaten än neranför vid röret, och returen är full. när jag kollade oljan så var den lägre än dagen innan...? har dock fyllt på nu... är de nån kasnke vet om de bara är att den nya tempgivaren visar annorlunda än orginalet?



   TS
Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild

Re: valtra n92 visar fel temp

Bert1  
#751061 På dom Valtra jag brukar köra så står nålen takt upp när motorn är driftsvarm när termostaten är i ordning

Användarvisningsbild

Re: valtra n92 visar fel temp

Fredi  
#751062 Ungefär rakt upp skall den stå vid normal temp, har väl aldrig visat rätt förut. Om den stått just över blåa så har den visat fel. Så länge den hålls under rött så är det bara att gasa på

Användarvisningsbild

Re: valtra n92 visar fel temp

Karlkalle  
#751068 okej, bra då måste den ha varit dålig sen långt tillbaka. då behöver jag inte oroa mig mer...

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).