ulfgustav skrev:Har planer på att byta traktor, har idag en 4W traktor med lastare ca 80 hk. Är nöjd med traktorn men får problem då jag kör mycket snöröjning med kopplingen. Har artros i knä och att köra mycket belastar knät för mycket. Söker därför ett alternativ. Den traktor jag söker bör fungera i både det lilla lantbruket men även för enklare skogskörslor (griplastarvagn), och gärna mindre än 80 hk, trecylindrig kanske är att föredra?
Har tittat runt en del i broschyrer men inte funnit någon
Någon här på skogsforum som har tips råd, även om det finns saker man skall se upp med?
alias skrev:ulfgustav skrev:Har planer på att byta traktor, har idag en 4W traktor med lastare ca 80 hk. Är nöjd med traktorn men får problem då jag kör mycket snöröjning med kopplingen. Har artros i knä och att köra mycket belastar knät för mycket. Söker därför ett alternativ. Den traktor jag söker bör fungera i både det lilla lantbruket men även för enklare skogskörslor (griplastarvagn), och gärna mindre än 80 hk, trecylindrig kanske är att föredra?
Har tittat runt en del i broschyrer men inte funnit någon
Någon här på skogsforum som har tips råd, även om det finns saker man skall se upp med?
Ny eller begagnad?
MVH
Alias
ulfgustav skrev:Flera tipsar om Kubota, en inte alltför vanlig jordbrukstraktor i Sverige, men jag kanske skall titta närmare på det märket