Traktorer och processorer

Skyddsram Valtra 6350

6 inlägg 2387 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Skyddsram Valtra 6350

hugge  
#732979 Finns det någon som eftermonterat/monterat en skyddsram från Ölmstad på en Valtra 6250/6350 årsmodell ca 2007 eller har en 6250/6350 kring den årsmodellen med en monterad båge. Har köpte en ram men lyckas inte klura ut hur den fästs i taket på traktorn och Ölmstad har ingen monteringsanvisning Tacksam om någon kunde lägga ut en bild


Senast redigerad av hugge tis 26 okt 2021, 07:40, redigerad totalt 1 gång.

   TS
Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild

Re: Skyddsram Valtra 6350

Bert1  
#732989 Är väl igentligen bara dom 3-4 skruvarna som sitter i fram/bakkant som håller yttertaket som är nåt riktigt och fästa i för själva taket är ju av glasfiber.
En bild på bågen kan ju kanske ge nåt uppslag

Avatar Fallback

Re: Skyddsram Valtra 6350

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#734194 Har inte ölmstad nån bild att skicka ens hur dom tänkt?

Avatar Fallback

Re: Skyddsram Valtra 6350

källefall8  
#734362 Jag frågade dom en gång när jag var lite intresserad av en båge. Vill minnas han sa att dom fäste nånstans under plåten på c-stolpen, sen att det skulle borras ovanför rutramen vid b-stolpe samt fästas i bågen/röret som går längs a-stolpen som speglarna sitter i. Det är ngr år sedan så jag kan ha fel men att det skulle borras för fäste utmed sidan kommer jag iaf ihåg då jag reagerade på just borrningen! :) Passar de positionerna nånting med fästena som finns på bågen?

Avatar Fallback

Re: Skyddsram Valtra 6350

hugge  
#734444 Tack Källefall / misstänkte att man fick borra nya hål ovanför rutramen när kollar fästen. Vad menar du med a,b c-stolpe ?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Skyddsram Valtra 6350

Bert1  
#734449 Är stolparna i hytten räknat framifrån.
A-stolpe är den framrutan sitter i B-stolpe är den på mitten och C-stolpen längst bak

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).