Traktorer och processorer

Volvo T425 död. Ingen gnista

22 inlägg 3041 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Volvo T425 död. Ingen gnista

jannee  
#685111 Kör du en 12 volts tändspole med bara 6 volt får du bara en svag gnista, ungefär styvt halva effekten.

Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: Volvo T425 död. Ingen gnista

Elmhult  
#685113
jannee skrev:Kör du en 12 volts tändspole med bara 6 volt får du bara en svag gnista, ungefär styvt halva effekten.


Har jag alltid gjort utan problem med gnista. Men nu när jag vet kanske det inte fungerar längre. 🤣

   TS
Avatar Fallback

Re: Volvo T425 död. Ingen gnista

Botvig  
#685115 En 12v spole har mindre lindningar än 6v spolen och levererar lägre utefekt med 6v.

Avatar Fallback

Re: Volvo T425 död. Ingen gnista

tallen100  
#685119 Köp en 12 volts generator på Biltema och konvertera till 12 volt istället, blir mycket smidigare i längden.

Avatar Fallback

Re: Volvo T425 död. Ingen gnista

Elmhult  
#685149 Satte batteriet på laddning och gick ut o testa nu. Sprang igång innan man hann säga Krabat.

   TS
Avatar Fallback

Re: Volvo T425 död. Ingen gnista

Avslutat-02  
#685179
tallen100 skrev:Köp en 12 volts generator på Biltema och konvertera till 12 volt istället, blir mycket smidigare i längden.

brukar vara ganska billiga på skroten också...
👍

Avatar Fallback

Re: Volvo T425 död. Ingen gnista

jannee  
#685180 Blir i alla fall en djävla fart på startmotorn, men de brukar hålla ( i alla fall en tid) :mrgreen:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).