lör 28 nov 2020, 14:28#682671
Hydralolja var där, hackiga gången var för att dragkraftsregleringen inte var låst (jag som missförstått manualen).
Gjorde top-stången längre så jag kunde hissa upp 3-punkten max och då släppte låset och hitchen gick ner. Dock inte hela vägen ner så att kroken på vagnen gick loss från öglan utan så fort vagnens vikt hamnade på leka-blocket jag lagt under så sluta hitchen gå ner.
Tyvärr så blev det inget lyckligt slut på det utan nästa bit stycke passar väl tyvärr i dagen fadäs.
Jag prova lite olika kombinationer av benen uppe/nere på Star kranen och blocket på högkant och lågkant men samma resultat.
Precis när jag skulle spåna fram nästa steg så kom oönskad hjälp i form av bror och far som så klart kom med förslagen på allt jag redan provat.....
Då kom ett nytt förslag från dem, att vi sätter blocket på högkant lägger en tjock regel på blocket.......
För att höra vad de sa så hade jag bakrutan öppen.....
och för att kunna få regeln mellan blocket och vagnen så måste hitchen upp.......
jag tittar såklart ner på brorsan som argt viftar att jag ska lyfta mer....
varpå kranen fläskar till bakrutan 😤
Så istället för att vinscha ut de sista bitarna ek fick jag montera av bakrutan för gångjärnen var helt bockade.
Skönt att rutan inte sprack.
Medans jag inspektera rutan så gjorde brorsan något med ett järnspett så hitchen släppte från kroken.