mån 17 nov 2008, 19:52#41122Nu behöver jag ett bra förslag på hur jag ska få upp flödet till 120 l/min utan att behöva köpa en svindyr växxellåda och pump för 8000kr
Traktorer och processorer
Hydraulpump kraftuttag, billig?
✍️ Sammanfattning av tråd
Den här tråden har ännu ingen AI-sammanfattning. Endast inloggade kan skapa en sammanfattning.
Skapa gratiskontoLogga in TS

mån 17 nov 2008, 21:03#41135Högt oljeflöde är inte gratis
Vid vilket varvtal vill du ha flödet??
Ett sätt är en 78cc pump med frontmontage men då får du ett sabla stort flöde vid fullgas på väg som kostar att leda igenom ett STORT ventilpaket, annars leta upp nån stor kolvpump från en skotare men då får du nog bygga ett konstanttrycksystem oxå.
Skulle tro att en växellåda är de smidigaste ändå för du kan alltid stänga av kraftuttaget vid vägkörning, de blir jobbigare om du frontmonterar.
Vid vilket varvtal vill du ha flödet??
Ett sätt är en 78cc pump med frontmontage men då får du ett sabla stort flöde vid fullgas på väg som kostar att leda igenom ett STORT ventilpaket, annars leta upp nån stor kolvpump från en skotare men då får du nog bygga ett konstanttrycksystem oxå.
Skulle tro att en växellåda är de smidigaste ändå för du kan alltid stänga av kraftuttaget vid vägkörning, de blir jobbigare om du frontmonterar.

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).