lör 02 jan 2010, 22:13#76443
Jodå, det går att byta dessa utan att plocka ut hela kvistarmen men det är rätt mycket "pill" ändå!! Samt att några special-verktyg behövs... Om nu "kråkfötter" är special.
Jag har fått byta mina slangar 3 ggr! Första gången var det fel på en pressning så det gick på garantin. Då sattes det dit 2 "singelslangar" så dessa gick relativt snabbt å tog hela skenan med sig i förödelsen. Fick då plocka isär hela för att byta skenan med. Likadant igen, "singelslangar", pajade rätt snabbt men eftersom jag varit ute för detta innan så höll jag uppsikt på slangarna så det gick aldrig så långt att skenan gick sönder igen.
Pratade med en annan Niab-ägare om dessa problemen och första frågan var om jag hade singelslangar.
Ringde återförsäljaren, som hade fått hem dubbelslang, alltså 2 hydraulslangar som sitter ihop så de inte kan vrida sig, vilket var orsaken till alla problem jag haft.
Och som kompensation för alla bekymmer jag haft erbjöd han sig att skicka en reparatör för att byta slangarna.
Denna reparatör visade hur man kan byta slangen utan att ta ut hela kvistarmen, vilket besparar en mycket arbete.
Allt sedan dess har maskinan hållit ihop, så man kan få lite tid till att producera med
Jo, sprängskisser har jag men tackar för erbjudandet
Den siste på Jorden som svälter ihjäl är skogsägaren
Stolt ägare till en Belarus 920 Syncro, Patu 9T med 203T, Niab 5-15B,Hsqv 550XPG TrioBrake, Hsqv 346XPG New Edition TrioBrake, Hsqv 339XPx2, Stihl FS460C-MK, Hsqv 250RX, Husq 242XP och en Dolmar;)