Traktorer och processorer

investera i processor till traktorn?

202 inlägg 100620 visningar 18 följer Svara, dela mm...   

Re: investera i processor ??

stefan andersson  
#65430 Får den monterad nästa vecka så den är helt ny! Har några barkborregranar som jag ska prova på när jag får den!
Ja det kanske blir mycke skruvande om man ska växla huggning/skotning. Ska testa o ha den på vagnen nu o se om det
funkar bra. Synd att man inte har tusen varv på kraftuttaget, skulle det funka o sätta en växellåda på kraftuttaget montro eller blir det för trångt? Har fått huggning åt den redan åt en kompis, ca 150 fub med björk ca 25cm i brösthöjd , så nu är frågan
hur mycket man kan ta betalt för det? Ska man ta timpris eller för huggen kubik o hur mycket ?
Fler frågor kommer säkert efter man börjat köra :grin:

TS
Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild

Mowi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#65488 Är det nån längd mätning på procesorn?

stefan andersson  
#65553 Det finns en enklare typ av längdmätning, Den gör en meter för varje steg den tar sen finns dm märken på bommen som går ut o in
Så apterings datorn lär knappast krångla :smile:

TS

roten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#65554 Vad kostar en sån pjäs?

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#65559 Du menar att du får räkna själv?

Användarvisningsbild

#65565 Det går inte så bra att hugga timmer med den då?

stefan andersson  
#65598 Att hugga timmer är inget problem! 4 matningar pluss 6dm är en 46a eller fem matningar är ju en ca 49nia fem matningar pluss två dm är en femtiotvåa, det som är svårast är diametern , men ett tränat öga ska fixa det med :smile:
Grundpriset på keslan är 128000 pluss slangar o prioventil o montering minus rabatter så jag har gett 127000 för stegmataren. Har sedan tidigare Kesla huggarvagn med pump...fattas bara traktor med dubbel komando.. den billigaste hypron kostar vell ca 200000. Anser att detta är en drift säker maskin som håller i många år. Om jag hugger ca 1500 fub med stegmataren så har jag tjänat in den...

TS
Användarvisningsbild

#65639 Gå det att få den med 2 spaks reglage?

stefan andersson  
#65642 Nej det går nog inte. Det är fem spakar man kör med...

TS
Användarvisningsbild

#65653 Okej kör man kranen med samma spakar? Hur lång är kranen som sitter på procesorn?

stefan andersson  
#65659 Jag använder kranen som sitter på min kesla huggarvagn (6,7m) så det blir två skilda paket, kranen är förberedd för montage av stegmataren i dess stödbenskonstruktion. Man kan även montera stegmataren på en vilken huggarvagn som helst och då använder man kranen på kärran o plockar upp i stegmataren. Finns lite bilder här på forumet på olika montage...

TS
Användarvisningsbild

stegmaster  
#65693 Her finns en "owners manual" för Kesla/patu lf 40. Titta på side 6, så kan man se hur ventilpacketen ser ut och kopplas.
http://www.machinerie.com/ManuelOperateur/patu/40lf.pdf
her var en reservedelslista ochså om någon skulle behöva den.
http://www.machinerie.com/PiecesCatalogue/patu/40lf.pdf
Her finns even nogra bilder på båda ventilpacketen som man måste ha i traktorhytten
http://www.machinerie.com/FedereePamphl ... morque.pdf

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#65714 De känns skönt att bara ha 2 spak till kranen o styrningen till skördaren i spaktopparna med pistoltrycke o lite knappar för omställning av förval på längd samt för körning manuellt på Arbro Stroke :wink:

stefan andersson  
#65762 Har iaf hydraulservo på min kran så ventilpaketet till stegmataren blir i mitten o en spak på var sin sida om ventilpaketet annars får man ju sitta snett hela tiden om man ska ha två paket sida vid sida.

TS

valmet-patu  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
stefan andersson skrev:Har iaf hydraulservo på min kran så ventilpaketet till stegmataren blir i mitten o en spak på var sin sida om ventilpaketet annars får man ju sitta snett hela tiden om man ska ha två paket sida vid sida.

Finns det några bilder på montaget av stegmataren ännu? Fick du förlänga slangarna mkt?

Annons:
Farma LF8 Tour
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).