Traktorer och processorer

investera i processor till traktorn?

202 inlägg 97386 visningar 18 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: investera i processor ??

Aberg31  
#66749 Den väger 3,2 ton och har 53hk

Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild

Re: investera i processor ??

Torparn79  
#66751 jag tror att den blir för lätt i nosen, men du kan ju iofs vikta på den ordentligt..
kommer ju att bli otäckt smidigt om du lyckas få till det..

Avatar Fallback

Re: investera i processor ??

Aberg31  
#66754 ja risken är väl stor att den är för lätt, vore intresant att prova en

Avatar Fallback

Re: investera i processor ??

Naders  
#66885
stegmaster skrev:
Naders skrev:
Aberg31 skrev:Hur stor traktor bör man ha för en niab? Någon som har några bra förslag?

Har en Belarus 920 och den räcker och blir över...... :smile:


Du har inte blivit smygfilmat? :wink:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=3MOZCVnKu20[/youtube]


Hehe :grin:
Nej inte riktigt.
Jag använder hjälm i skogen men annars kunde det ha varit jag..... :wink:

Avatar Fallback

Re: investera i processor ??

Valtra  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#67102
stefan andersson skrev:Vilken diameter är det på draget?


60 mm är de..

Användarvisningsbild

Re: investera i processor ??

970D  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#67118 Niab så är typ 805 med några vikter fram perfekt.. :) 905;an så behöver man inga vikter fram :)

Avatar Fallback

Re: investera i processor ??

stefan andersson  
#67882 I morgon ska det bli premiär med stegmataren

   TS
Användarvisningsbild

Re: investera i processor ??

Mowi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#67927 okej hur gick det? blev det några bilder?

Avatar Fallback

Re: investera i processor ??

stefan andersson  
#67999 Det gick jäkligt bra tycker jag för att va första gången man körde, tog nån timme innan man fick in ryttmen i spakförningen, Nu har jag stegmataren monterad på kärran och det tycker jag funkar bra, har fyllt vätska i däcken på kärran så det blev ca125kg i varje däck, tot ca 500kg o det blev en otrolig skillnad på stabilitet, kan starkt rekomendera det att ha vätska i däcken på huggarvagnarna. Ska ta ett gäng med bilder nästa gång jag kör

   TS
Avatar Fallback

Re: investera i processor ??

stefan andersson  
#68302 Några bilder
stegmatare2 003.jpg
stegmatare2 006.jpg

   TS
Användarvisningsbild

Re: investera i processor ??

stegmaster  
#68313 Vilket fint ekvipasje du har: :grin:
Hur funker det med sikten bakåt til stegmater`n, när du har den monterad på vagnen?
Har du egen pumpe/tank til driften på vagnen och stegmater`n?

Avatar Fallback

Re: investera i processor ??

stefan andersson  
#68318 Sikten är inga större problem man ser ju igenom grinden och kommer kranen ivägen kan ma ju justera med vagnstyrningen.
Har skaffat en annan pump med växellåda så nu går kranen fortare och man kan köra fler funktioner samtidigt, vilket krävs om man ska få flyt i kranförningen, det som tar tid är ju att få i ett nytt träd att arbeta upp i stegmataren, nu ligger jag på 70min/l vid ca 1200 varv och mindre ska man nog inte ha. Har mätt upp flödet på min valmet 665a till ca 20min/ l vilket blir rena snigel farten i jämförelse. Har kört ca 15- 20 timmar nu och är nöjd med stegmataren med vagnsmontage.
Är ju kalas väder att hugga i nu, solsken och -3 på morgonen till ca +7 på dagen! det är nu man ska gallra!!!!

   TS
Avatar Fallback

Re: investera i processor ??

getost91  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#68321 hade inte uppfattat att du hade en driven vagn. men nu kan jag fatta att du vågar ha vätska i däcken om vagnen också driver.
fint ekipage.

Användarvisningsbild

Re: investera i processor ??

Christer j  
#68692 I dag var det provkörning efter ombyggnad a la Kessla orginalmontering.Funkade bättre än väntat,bra sikt vid kvistning och mycket lättare att mata i träden med kranen då processor är längre bak. Blev stabilt med fast jag inte har vätska i däcken men då sitter svängcentrum på maskin i mitten av boggin.
Avmontering går mycket enkelt på ca fem minuter men påmonteringen var krånglig eftersom byrålådseffekt uppstod,Tål att tänkas på.
CIMG0059.JPG

Avatar Fallback

Re: investera i processor ??

Naders  
#68706 Angående PATU-processorn....
Hur funkar det med styrningen av processorn?
Har du samma spakar som till kranen med någon slags omkopplare eller har du ett spakställ till?

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).