mån 09 mar 2020, 19:01#630187Är det någon som har en beskrivning på hur man delar utskjutet på en 5-15. Har gjort det för 15 år sedan men kommer inte ihåg alla momenten
Traktorer och processorer
Dela NIAB 5-15
✍️ Sammanfattning av tråd
Den här tråden har ännu ingen AI-sammanfattning. Endast inloggade kan skapa en sammanfattning.
Skapa gratiskontoLogga in TS

tor 12 mar 2020, 06:11#630666Sök på slangbrott i bom nian 5-15
Valmet 465, Patu 203t 8,0 HD, Niab 5-15, NH TS 100, Mowi 300 med 8,5 tons Mowi vagn, 550 hva, 660 Stihl, Echo cs 510, 535 jonsered
tor 12 mar 2020, 07:39#630672Direktlänk till tråden:
slangbrott i bom till niab 5-15 B?
slangbrott i bom till niab 5-15 B?
Valmet 8050, hjulburen Patu 40LF & Vreten 65-40 kran. Alternativt Vimek G30 gallringsprocessor.
MB trac 900 turbo, Mowi 12t, 3060 kran, Weimer drift & broms. Husqvarna 560XPG & 550XPG Mark II
MB trac 900 turbo, Mowi 12t, 3060 kran, Weimer drift & broms. Husqvarna 560XPG & 550XPG Mark II
sön 12 apr 2020, 08:15#637126 Nu har jag renoverat min Niab och skall försöka beskriva arbetet.
Fick tag på en ny bom eftersom den gamla var hårt sliten och även sprack en halv meter
Det var ett otroligt dåligt material men många porer som naturligtvis påverkade hållbarheten.
Sen påverkar det nog att jag kör enkel bok och ek som inverkar på påfrestningarna avsevärt
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
Fick tag på en ny bom eftersom den gamla var hårt sliten och även sprack en halv meter
Det var ett otroligt dåligt material men många porer som naturligtvis påverkade hållbarheten.
Sen påverkar det nog att jag kör enkel bok och ek som inverkar på påfrestningarna avsevärt
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
TS
sön 12 apr 2020, 08:31#637136Började med att köra ut bommen
Lossa båda 3/8 slangarna i bakkanten ta även väck adapterns och m8 bulten med brickan
Koppla ihop slangarna för att kunna köra bommen
Tag bort dom övre rullarna och glidklackarna
Skapa konto
Lossa båda 3/8 slangarna i bakkanten ta även väck adapterns och m8 bulten med brickan
Koppla ihop slangarna för att kunna köra bommen
Tag bort dom övre rullarna och glidklackarna
Skapa konto
TS
sön 12 apr 2020, 08:45#637142Lossa slangarna och muttrarna vid kvistknivarna och tryck in dom i bommen
Lossa insexskruven under bommen
Dra nu ihop bommen så går det att dra ut slangar och rör i framkanten
Det går nu att byta slangarna och sen montera tillbaka i omvänd ordning.
Jag fortsatte med att lossa utskjutscylindern i framkant och kunde sen dra ut bommen
Nu är även cylindern lätt att byta.
Jag har bra hjälp av min fjärrstyrda traktor och kunde göra detta ensam utan att lyfta mycket.
Har provat i fyra vindfällor och det verka fungera som det ska
Skapa konto
Lossa insexskruven under bommen
Dra nu ihop bommen så går det att dra ut slangar och rör i framkanten
Det går nu att byta slangarna och sen montera tillbaka i omvänd ordning.
Jag fortsatte med att lossa utskjutscylindern i framkant och kunde sen dra ut bommen
Nu är även cylindern lätt att byta.
Jag har bra hjälp av min fjärrstyrda traktor och kunde göra detta ensam utan att lyfta mycket.
Har provat i fyra vindfällor och det verka fungera som det ska
Skapa konto
TS

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).