Traktorer och processorer

Valmet 615?

9 inlägg 5628 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Valmet 615?

Tobias  
#39214 http://www.blocket.se/vi/18875981.htm?ca=2_s

Finns dom 2 hjulsdrivna? hade fått för mig att dom endast fanns 4 hjulsdrift version av?



   TS
Lantmännen Maskin
Avatar Fallback
gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#39554 Trodde jag oxå men tex 805 fanns oxå som 2wd de första åren, så de var nog en tidig modell.

Avatar Fallback
lassel  
#39647 Har för mig att man fick 2wd valmetar som tillval om man ville rätt länge, runt 96-98 skulle jag gissa. Men vet inte! kommer bara ihåg att jag läste det när jag var lite yngre och vi just hade beställt traktor. Fråga då farsan om det kunde vara någon alls som köppte 2wd mera.

Lasse

Avatar Fallback
gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#39653 I Sverige tror jag att de större modellerna inte har marknadförts som 2wd och de fanns bara som 4wd i broshyrerna, men de kanske gick att beställa ändå?

Avatar Fallback
JonasA  
#39664 Hej! Första inlägget...

Har själv en 615(eller familjen har) och jag tror inte jag har hört talas om 615 som 2wd. Men däremot så har jag sett mindre modeller ex 415 som 2 hjulsdrivna.
Kan även säga att jag inte har så stor erfarenhet av traktorer(är dock grymt intresserad)men vår 615 är otroligt bra i skogen tack vare konverterlådan och 4wd. För övrigt så såg jag vår traktor på bild i ett inlägg i en annan tråd om 615. Blev lite paff :)

Avatar Fallback
nutte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#39671
JonasA skrev:Hej! Första inlägget...

Har själv en 615(eller familjen har) och jag tror inte jag har hört talas om 615 som 2wd. Men däremot så har jag sett mindre modeller ex 415 som 2 hjulsdrivna.
Kan även säga att jag inte har så stor erfarenhet av traktorer(är dock grymt intresserad)men vår 615 är otroligt bra i skogen tack vare konverterlådan och 4wd. För övrigt så såg jag vår traktor på bild i ett inlägg i en annan tråd om 615. Blev lite paff :)


Det är ja som tagit det kortet... å nu har ja en likadan själv :lol: Den måste du ha sett på "näs" :lol: å välkommen hit...

//Fredrik

Avatar Fallback
lassel  
#39700 Kan vara så att ni i sverige inte kunde beställa 2wd lika länge som oss finnar.

Avatar Fallback
gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#39742 Hittade några broshyrer hemma och idom från ca 87 gick inte de 805/905 att få 2wd men de mindre gick.
I en annan från när 6 och 8000 serien kom så fanns ingen av dom som 2wd utan bara 365 och 465, även 565 o 665 har bara 4wd i broshyren

Avatar Fallback
Valtra  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#39850 valtar A72 går o få som 2wd tror jag, A75 har iaf gått o få som 2wd

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).