Traktorer och processorer

Hyra ut traktor

2 inlägg 3131 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Hyra ut traktor

Carl-johanH  
#591604 Hej! Jag jobbar åt min far som driver en gård i södra Värmland. Vi (framförallt jag) har börjat titta på att köpa en ny stordragare till lantbruket eftersom den vi har nu har gått många timmar. Min idé är att införskaffa en lätt begagnad Claas Xerion. Men för att motivera köpet skulle vi behöva ha sysselsättning för maskin hela året. Då är min tanke att vi skulle hyra ut maskinen till ett företag som flisar under vinterhalvåret. Vi har användning för maskin från mars till slutet av oktober ett normalår och skulle då alltså lämna ifrån oss maskinen från november till någonstans i början av mars. Men jag har en hel del frågor kring detta, vart hittar man ett företag som skulle vilja hyra? Är vändhytt ett krav? Hur mycket kan man ta betalt(per maskintimme eller månad)? Någon annan extrautrustning som behövs? Mvh Carl-Johan



   TS
Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild

Re: Hyra ut traktor

Göt  
#591615 Tänker kanske fel men vore det inte bättre med en annan sysselsättning som passade bättre i säsong snöröjning t.ex. fast då kanske det skulle vara en annan traktor. Finns väl konventionella traktorer i ungefär samma storleksklass också nuförtiden.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).