Traktorer och processorer

Kopplingsjustering deutz

5 inlägg 2877 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Kopplingsjustering deutz

Åkesson  
#582507 Hej.

Haft isär koppling och tryckplatta på min deutz 6006 med dubbelkoppling. Pto kopplingen har aldrig fungerat riktigt så jag har inga direkta mått på hur justeringen skall vara.

Har sökt runt på nätet utan att finna hur man justerar in de olika kopplingsarmarna.

Är det någon som sitter på denna information så mottages den mycket gärna.

Mvh



   TS
Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: Kopplingsjustering deutz

Ingoberra  
#582530 Du har alltså kopplingsberoende pto?

Avatar Fallback

Re: Kopplingsjustering deutz

Åkesson  
#582561 Hej.

Nej har en egen spak för pto, dock så är nog tryckplattan hyfsat samma på båda modellerna efter vad jag sett bild på. Har 3 armar för varje lamell vilken sitter på samma axel och grundjusteringen har inverkan på hur långt de olika armarna kan röra sig. hårdare justerad pto lamell ger lösare drivlamel och vice versa.....

mvh

   TS
Avatar Fallback

Re: Kopplingsjustering deutz

Ingoberra  
#582674 Detta gäller 5006. Men det kanske är kopplingsarmarna du vill justera?

Avatar Fallback

Re: Kopplingsjustering deutz

Åkesson  
#582779 Hej.

Ja det är kopplingsarmarna på tryckplattan, satte dem i samma läge som de va då jag demonterade det utan att dra åt kontramuttrarna. Fick en timme över så rullade ihop traktorn, får se hur de verkar då jag kan starta upp. Lossade alla justerskruvar etc så hoppas de går att justera genom hålet undertill.

1566156781_tryckplatta_d6006.jpg

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).