mån 29 jul 2019, 20:42#578936Hur stor betesputs klarar en Volvo 430
Vilken modell rekommenderas
Tack för att du tar Dig tid att svara
Traktorer och processorer
Volvo 430
✍️ Sammanfattning av tråd
Den här tråden har ännu ingen AI-sammanfattning. Endast inloggade kan skapa en sammanfattning.
Skapa gratiskontoLogga in TS

mån 29 jul 2019, 21:02#578938Jag sålde några Perfect KJ slagklippare när jag jobbade som lantbrukssäljare, jättefina maskiner, lite dyra kanske.
https://www.nordfarm.se/perfect-landskapsvard/
Lycka till.
https://www.nordfarm.se/perfect-landskapsvard/
Lycka till.
mån 29 jul 2019, 22:13#578958
KJn är för traktorer upp till och med 60 hk.
Finns bara i en storlek.
LBn är för mellan 25-120 hk.
Köp inte bonnet bara.
Till och med kellfri är bättre.....
rieju14 skrev:Vilken storlek hade du rekommenderat
KJn är för traktorer upp till och med 60 hk.
Finns bara i en storlek.
LBn är för mellan 25-120 hk.
Köp inte bonnet bara.
Till och med kellfri är bättre.....
tis 30 jul 2019, 05:39#578974Det beror på vad du ska putsa . Är det rester på ett bete eller träda/oskördad vall ?
Vi har en Nordfarms LB 275 ( rotorklippare ) till att putsa beten med efter430.n . Funkar även till träda men går då nästan lite tungt för traktorn och ger sämre resultat än en slagklippare , räcker nog med en 2 meters slagkl. till 430 . Rotorklipparen är oömare och tål sten o.d mycket bättre än slagklipparen .
Vi har en Nordfarms LB 275 ( rotorklippare ) till att putsa beten med efter430.n . Funkar även till träda men går då nästan lite tungt för traktorn och ger sämre resultat än en slagklippare , räcker nog med en 2 meters slagkl. till 430 . Rotorklipparen är oömare och tål sten o.d mycket bättre än slagklipparen .
tis 30 jul 2019, 06:29#578976Överlag skulle jag säga.
Om alla maskiner iallafall.
Jag tror det låg i Hudiksvall, ca 10 St bonnet betesputsare och minst lika mycket av annat skrot....
En exploderade när kunden startade kraftöverföringen......
En 125 hk traktor, som bara sprängde allt...
Om alla maskiner iallafall.
Jag tror det låg i Hudiksvall, ca 10 St bonnet betesputsare och minst lika mycket av annat skrot....
En exploderade när kunden startade kraftöverföringen......
En 125 hk traktor, som bara sprängde allt...

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar