tis 16 jul 2019, 12:50#576315Hej , Är ny här i skogsforumet. Kul att vara med! Har en liten fråga som jag hoppas få svar på. Köpte en stuga för en månad sedan och fick en traktor på köpet ä.
En Fordson major diesel och tänkte sälja den istället för att hä iväg den. Har fått lite bud på traktorn. Är det nån här som vet vad en sådan kan vara värd. Tyvärr så ha den stått i mer än 20 år så starta gör den inte men inte så mycket rost som man trodde. Ha en fortsatt bra dag!
Traktorer och processorer
Major Diesel
✍️ Sammanfattning av tråd
Den här tråden har ännu ingen AI-sammanfattning. Endast inloggade kan skapa en sammanfattning.
Skapa gratiskontoLogga in TS

tis 16 jul 2019, 13:43#576318Välkommen
Borde vara uppemot 30000 men denna länk till avslutad auktion visar betydligt lägre:
https://bilwebauctions.se/varauktion-sa ... astare-603
Borde vara uppemot 30000 men denna länk till avslutad auktion visar betydligt lägre:
https://bilwebauctions.se/varauktion-sa ... astare-603
tis 16 jul 2019, 14:09#57632830000?
Ja folk är inte kloka...
Nä runt 15000 i bra skick, möjligt 19.000 om den startar.
Är den i sämre skick motormässigt så ca 8000-12000 kr.
Välkommen iallafall.
Ja folk är inte kloka...
Nä runt 15000 i bra skick, möjligt 19.000 om den startar.
Är den i sämre skick motormässigt så ca 8000-12000 kr.
Välkommen iallafall.
tis 16 jul 2019, 14:15#576330Nja Majorerna verkar inte stå särskilt högt i pris av någon anledning.
Det är vanligt att fodren sjunker när dom står länge, så en genomgång av motorn behövs nog.
Skulle gissa på att du kan få ca 5000 för den som den står nu men
titta runt lite på Blocket och liknande och se vad dom står i.
Är det några redskap eller annan utrustning med?
Det är vanligt att fodren sjunker när dom står länge, så en genomgång av motorn behövs nog.
Skulle gissa på att du kan få ca 5000 för den som den står nu men
titta runt lite på Blocket och liknande och se vad dom står i.
Är det några redskap eller annan utrustning med?
tis 16 jul 2019, 14:35#576337Då skulle den nog hamna i 8000 kronors klassen.
Men det är inte fy skam för en traktor som man bara blir av med.
Jag skulle dock koppla på nytt batteri och häva fram lite diesel och se om den startar.
Och kanske använda den själv.
Men det är inte fy skam för en traktor som man bara blir av med.
Jag skulle dock koppla på nytt batteri och häva fram lite diesel och se om den startar.
Och kanske använda den själv.
tis 16 jul 2019, 21:14#576436
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
Caterpillar 312B/Moretens/Kesla40LFe/Wood-Mizer LT15/Chevrolet/New Holland T5030 Ford 7610/Patruuna/Fransgård/Polaris/Stihl/Palax/Kemppi. Ha alltid en pulversläckare i närheten.
tis 16 jul 2019, 21:23#576439
Huvudet på spiken ....
Skapa konto
Huvudet på spiken .... Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Skapa konto

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).