Traktorer och processorer

Ursus 914 i skogen

122 inlĂ€gg 29057 visningar 9 följer Svara, dela mm...   
AnvÀndarvisningsbild

Re: Ursus 914 i skogen

HannuRöj  
#716315 😀 PlanteringssĂ€songen nĂ€rmar sig slut sĂ„ i gĂ„r hĂ€mtade jag första lasset virke hem för vedtillverkning.
Mest gran som jag hade satt som fÄngstvirke vid skogsbilvÀgen. Jag har aldrig hunnit kapa mina ved pÄ vÄren sÄ bekÀmpning mot barkborre blir liksom bonus..
Är ganska effektivt sĂ€tt och kostar ingenting, men man mĂ„ste vara helt sĂ€kert att virket blir hĂ€mtat i tid annars ökar antalet barkborrar exponentalt.

😎 Patun blev som en ny kran efter lager och tapprenovering.
😎 Osynkroniserad lĂ„da Ă€r helt toppen vid vĂ€gkörning med varma oljor.
😎 Egna skogar och vackra sommarkvĂ€llen Ă€r förstĂ„s vĂ€rt att lĂ€gga en cool -emoji till.

TS
LantmÀnnen Maskin
AnvÀndarvisningsbild

Re: Ursus 914 i skogen

HannuRöj  
1629979231_img_20210826_112003.jpg
😀 Jag köpte en ny hydraulsystem för Nisulaklippen.
Trotts ventilen Àr vÀldigt enkel med tvÄ fjÀderbelstade kulor, lyckades jag inte fÄ den fungera sÄ bra sÄ den fungerade pÄ första Ären sÄ jag bestÀmmde byta den.
VÄran klipp Àr en 150E, av allra första modellserien, genom denna ombygge motsvarar den nuvarande 155E med stÀllbara ventiler.

Jag fick mÄnga bra bilder sammt alla slangarna var bra markerat sÄ det gick bara att skruva pÄ.
👍 Reklam eller inte men det mĂ„ste jag sĂ€ga Nisula har vĂ€ldigt bra produkter och vĂ€ldigt bra eftermarknad.
Bröderna Nisula har sjÀlv varit traktorentreprenadörer pÄ början och det förtfarande syns pÄ deras verksamhet och deras tankar.

TS
Fredrik Reuter
Hej GÀst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gÀrna vilja tipsa dig om hur du kan fÄ ut mer av skogsforum. Klicka pÄ de knappar som passar dig hÀr intill (minifönster öppnas).