Traktorer och processorer

Koppla elkablar till min grålle

2 inlägg 3496 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Koppla elkablar till min grålle

amilack63  
#529308 Har tagit bort kablarna till min grålle naturligtvis tog jag bilder men är ett problem ändå kan någon som har en grålle bensinare min är från -52 så jag ser var kablarna ska sitta jag har inte kopplat till lampor än så det är inte de kablarna jag vill ha hjälp med i nuläget tacksam för hjälp camilla



   TS
Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild

Re: Koppla elkablar till min grålle

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#529420 Ett elschema hittar du t.ex. på http://ferguson.nu/Elsystem/Elschema%2012%20V.html De flesta ledningarna dras på väggen mellan förarplatsen och motorn, det är inte så viktigt var någonstans men du borde hitta skruvhålen där de gamla kabelklamrarna satt. Om du inte har någon säkringsbox montera en ny under "instrumentpanelen" nära ljusomkopplaren, har du en gammal säkringsbox så byt den! Ledningarna till baklampor dras lämpligen på högra sidan av växellåda/hydraul. Till strålkastarna dras de ju ut på vinkeljärnen som håller lamphusen. Det är ganska enkelt att hitta lämplig dragning från säkringsboxen.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).