Traktorer och processorer

Kinatraktor, trasig

21 inlĂ€gg 7558 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
AnvÀndarvisningsbild

Re: Kinatraktor, trasig

Bror 10  
#521272 Tillbaka pĂ„ ruta ettđŸ˜€ körde en stund, allt fungerade, plötsligt blev det tvĂ€rstopp. Ner och tilt gör att motorn storknar, dessutom pressades en o-ring ut pĂ„ ena hydraltuben till tilten. Det mĂ„ste vĂ€l vara ventilpaketet, eller?

   TS
LantmÀnnen Maskin
Avatar Fallback

Re: Kinatraktor, trasig

Tosca  
#521325 Storknar traktorn har du troligtvis för högt tryck.
Du kanske ska prova med en helt ny reduceringsventil, som Àr rÀtt justerad.
Dessutom kan det vara bra att plocka isÀr och packa om alla kolvar, de kan vara en orsak till skrÀp som sÀtter sig pÄ fel stÀllen.
Du har ju fÄtt en felsignal iom att o-ringen kom ut, det innebÀr vÀl att du har ett oljelÀckage dÀr ocksÄ nu?

Avatar Fallback

Re: Kinatraktor, trasig

Åkesson  
#521445 Hej.

Ja helt klart tyder det pÄ att tryckjusteringsventilen Àr pÄ ett eller annat sÀtt trasig. För att inte orsaka fler skador Àn vad som redan blivit sÄ skulle jag nog satsa pÄ ett helt nytt ventilpaket, injusterat och klart.

Är inga stora pengar det handlar om i jĂ€mförelse med andra delar som gĂ„r sönder.

Mvh

AnvÀndarvisningsbild

Re: Kinatraktor, trasig

Bror 10  
#521447 Ja, jag har bestÀllt ett nytt ventilpaket.

   TS
AnvÀndarvisningsbild

Re: Kinatraktor, trasig

Bror 10  
#526743 Efter byte av hydralpump, ventilpaketet, mm utan att nÄgot hjÀlpte sÄ visade sig felet sitta i ena tiltcylindern, den lÀkte bakÄt eller vad man skall sÀga. Fungerade alltsÄ som en bypas ventil.

   TS
Avatar Fallback

Re: Kinatraktor, trasig

Mr_Smurf  
#528916 Bra att du hittade felet 👍 , trist att du fick byta halva traktorn innan du hittade det 👎 .

Fredrik Reuter
Hej GÀst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gÀrna vilja tipsa dig om hur du kan fÄ ut mer av skogsforum. Klicka pÄ de knappar som passar dig hÀr intill (minifönster öppnas).