Traktorer och processorer

Hur mycket låter era PTO pumpar

47 inlägg 11682 visningar 10 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Hur mycket låter era PTO pumpar

Forestboy  
#506340
Seb macahan skrev:
axwell skrev:Vad är det som droppar i klippet ? Om det är olja som tar sig ut ur returslangen å kan även luft sugas in samma väg vid andra tillfällen.
Kavitation pga luft ger ett obehagligt ljud.

Nu då


Det du ser som droppar är snö som smälter, men idag har jag kört lite och då kommer det faktiskt olja från insuget till pumpen, det är sugslangen som läcker. Har ändå dubbla slangklämmor åt två håll. Får mecka med detta i morgon.

Slangen ser grov ut till den nippeln. Går slangen läpp på nippeln är det svårt få tätt..🤔

Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: Hur mycket låter era PTO pumpar

Forestboy  
#506341
Forestboy skrev:
Seb macahan skrev:
axwell skrev:Vad är det som droppar i klippet ? Om det är olja som tar sig ut ur returslangen å kan även luft sugas in samma väg vid andra tillfällen.
Kavitation pga luft ger ett obehagligt ljud.

Nu då


Det du ser som droppar är snö som smälter, men idag har jag kört lite och då kommer det faktiskt olja från insuget till pumpen, det är sugslangen som läcker. Har ändå dubbla slangklämmor åt två håll. Får mecka med detta i morgon.

Slangen ser grov ut till den nippeln. Går slangen läpp på nippeln är det svårt få tätt..🤔

Lätt!

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).