Traktorer och processorer

MB Trac 1300 säkringar

6 inlägg 1957 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

MB Trac 1300 säkringar

Husqvarna1  
#500778 Är det någon som har en MB Trac 1300 som skulle kunna skicka en bild på säkringarna har köpt en men det saknas massa säkringar och jag vet inte vilken styrka/färg det ska var på dom olika



   TS
Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild

Re: MB Trac 1300 säkringar

JohannesG  
#500788 Kollat instruktionsboken?
Är i och för sig inte förvånad om det inte står ett ord om säkringar där. Mercedes har nummer på varenda liten gummiplutt, men lyckas inte göra en instruktionsbok som innehåller traktorns alla funktioner. 😉 😢

Avatar Fallback

Re: MB Trac 1300 säkringar

Blondin 750  
#500794 Ett tips för mycket info om dessa traktorer är : trac-technik.de , här finns mycket kunskap och tips. Behärskar man inte tyska så fungerar Google translate fint om man är lite envis.

Användarvisningsbild

Re: MB Trac 1300 säkringar

Husqvarna1  
#500807 Har tyvärr ingen instruktionsbok

   TS
Användarvisningsbild

Re: MB Trac 1300 säkringar

JohannesG  
#500832 Står det inget på baksidan av locket till säkringarna? Det gör det i alla fall på våra traktorer. Ring och hör med Johan på Swedmog. Bara han får registreringsnumret så kan han säga nästan allt om traktorn, Mercedes har väldigt bra koll på vad som sitter på vilken maskin, i alla fall när den lämnade fabriken.

Säkringarna har ju likvärdig placering som på de mindre. Men jag är ytterst tveksam till att det går att ta någon hjälp av. Skiljer säkert även mellan årsmodeller utrustning m.m. Har inte jämfört om det skiljer mellan våra två, men skulle inte bli förvånad.

Användarvisningsbild

Re: MB Trac 1300 säkringar

Husqvarna1  
#500837 Har inte kollat på locket
Men har någ bestämt mig för att görA om all el

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).