Traktorer och processorer

MF 5713 som traktorskördare.

192 inlägg 73636 visningar 28 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: MF 5713 som traktorskördare.

Hema  
#506456 Verkar lite som Seb äntligen kunnat börja leka med sin julklapp. Härligt :) :-bd

Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: MF 5713 som traktorskördare.

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#506459 Blev de stor skillnad mot när du provade med kranen i 3p?
Mer vikt i framänden kan nog lösa problemet med att de kasar fram, typ kanske i den främre 3p så du lätt kan få av o på den.
Funderade själv på att ha kedjor fram för att få bättre kontroll på styrningen när de är halt/stenigt

Användarvisningsbild

Re: MF 5713 som traktorskördare.

hlb  
#506461 GRATTIS Seb, du går verkligen före.

Användarvisningsbild

Re: MF 5713 som traktorskördare.

källshult  
#509260 Är nyfiken att se 5713 som traktorskördare . Det börja närmar sig skog och traktor i emmaboda kommer den att visas upp då ?

Användarvisningsbild

Re: MF 5713 som traktorskördare.

Seb macahan  
#509509 Ja så blir det. Men det är Åf som tar på sig detta. Det enda jag utlovat är att traktorn är klar och disponibel dessa datum, vilket den är. Ska bli intressant o höra synpunkter på bygget.

   TS
Användarvisningsbild

Re: MF 5713 som traktorskördare.

källshult  
#509537 Ska bli mycket spännande att se den i verkligheten . Jag har bokat in en dag där. Det är ju helt rätt att åf gör det .

Användarvisningsbild

Re: MF 5713 som traktorskördare.

JohannesG  
#509568 Kommer den även finnas på gallringsdagarna?

Användarvisningsbild

Re: MF 5713 som traktorskördare.

Seb macahan  
#509679 Nja, det det hade ju varit roligt o visa den, men frågan är väl vem som har intresse o skjuta till kaptital för o transpotera den. Sen hade ju det varit roligt om man haft lite mer flyt i körningen, men o andra sidan har men ju sett lite okoventionella maskiner där förrut med halvdana förare. Vi får väl se vilka makter som är intresserade. Om jag förstått rätt blir det väk i Jönköpingstrakten o då är det ju hyfsat nära. ölmstad kanske vill stå för demo monter 😀 ....

   TS
Användarvisningsbild

Re: MF 5713 som traktorskördare.

Torbjörn Johnsen  
#509691 Det låter som en god idé att få se traktor och Seb in action på Gallringsdagarna! Det får vi försöka jobba på. Vi kan ju hjälpas åt att kolla med Ölmstad :-bd

Användarvisningsbild

Re: MF 5713 som traktorskördare.

Seb macahan  
#511162 Måste meddela att tyvärr så kommer inte min maskin o visas på Emmaboda skog & traktor. Tydligen vill inte Sundahls eller om det är Agco visa maskinen med en Kesla kran. Först pratades det om att klistra för Kesla märkena men nu har dom beslutat att maskinen inte ska visas alls. Konstigt med tanke på att den skulle vart på Elmia. Hur som, jag får givetvis köra dit själv men till vilken vinning. Jag hade även ett intresse häromdagen för gallringsdagarna 2018 hos Åf men med detta beslut förmodar jag att även det gick i stöp. Tråkigt men inget jag kan påverka tyvärr, om inte jag byter kran innan helgen......
För den som är nyfiken bor jag ca 3mil från Emmaboda och tar gärna emot skogstokar! :d

   TS
Användarvisningsbild

Re: MF 5713 som traktorskördare.

Torbjörn Johnsen  
#511163 Vi får göra ett allvarligt försök att hitta en lösning till Gallringsdagarna Seb! Kanske Kesla är intresserade av att ditt ekipage visas upp? Jag skickar ett PM så kan vi väl diskutera hur vi kan komma vidare. Vi har skog så det räcker att köra under dagarna i alla fall:-)

Avatar Fallback

Re: MF 5713 som traktorskördare.

Robertberg  
#511167 Vad löjligt.

Ingen kritik mot dig seb.

Avatar Fallback

Re: MF 5713 som traktorskördare.

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#511177 Stod i annonsen att en skogsutrustad MF skulle visas i Sundahls monter...

Användarvisningsbild

Re: MF 5713 som traktorskördare.

källshult  
#511178 Tråkigt att sundhals inte är intresserad av att ställa ut din traktor. Men jag får boka in en träff hemma hos dig Seb istället.

Avatar Fallback

Re: MF 5713 som traktorskördare.

Amatörhuggare 62  
#511183 Varför !!! Var ju den man skulle se på fredag !! Är väl inget fel på Keslakranar.
Vad skulle det varit för kran annars ???

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).