Traktorer och processorer

Bonnet schaktblad och deras produkter

8 inlägg 7736 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Bonnet schaktblad och deras produkter

Kasebon  
#494272 Hej tanter och gubbar!
Är det någon som har erfarenhet av Bonnets produkter?
Tänkte närmast på deras schaktblad!
https://www.bonnet.se/schaktblad-25m#aw ... 7ed16bf891



   TS
Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: Bonnet schaktblad och deras produkter

rp_92  
#494280 Hej,
Jag har ett sånt som du länkade till. Köpte i december så har inte hunnit använda det så mycket. Sköter uppfarten o gårdsplan med det, hade innan ett mindre manuellt svängbart och tycker nog att det funkar bra än så länge. Svetsarna ser ju lite sådär ut på vissa ställen men annars verkar det rätt robust får se om några år hur det har hållt. Hade jag haft mer att sköta så hade det blivit ett "märkesblad" typ trejon eller liknande.

Användarvisningsbild

Re: Bonnet schaktblad och deras produkter

Göt  
#494337 Har en vedklipp från Bonnet kan lite diplomatiskt säga att man får vad man köper, och priset är en indikator på kvalitet...

Användarvisningsbild

Re: Bonnet schaktblad och deras produkter

Nils-erik  
#494373 Har haft Bonnets ved klipp i snart 10 år fixat ved till två hus utan några problem. Byter olja regelbundet, inga reparationer på hela tiden.
Köpte deras schaktblad men har inte behövt köra så mycket men det verkar helt OK. Dock var det stopp i en hydraulslang när jag skulle provköra, jag fixade det själv för bladet hade stått länge innan jag skulle använda det.

Avatar Fallback

Re: Bonnet schaktblad och deras produkter

ocke  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#494420 Har köpt slirskydd och skulle säga som Göt att man får vad man betalar. Slirskydden var helt okej för amatör och hobby men inga proffsgrejor(vilket jag inte heller sökte).
Skulle chansa på att kellfri och bonnet spelar i samma liga. Helt okej grejer till bra pris. Det jag läst om kellfri är att snö har svårt att "rulla" runt i bladet och där med fastnar. Ser ut att vara liknade design på bonnetbladet.
Man ska nog inte vara allt för hårdhänt med bladet men kör man med insidan av huvudet ska det nog gå fint.

Användarvisningsbild

Re: Bonnet schaktblad och deras produkter

Göt  
#494431 Ska tilläga att dom är duktiga att leverera reservdelar, inget problem där.

Avatar Fallback

Re: Bonnet schaktblad och deras produkter

mullhytting  
#776812 Någon mer som testat bonnets vedklipp?

Användarvisningsbild

Re: Bonnet schaktblad och deras produkter

soffroad  
#776853 Hej!
Har ett liknande snöblad som färgen ramlar av på efter en vinter. Båda däcken sönderspruckna efter en vinter och glappt i svängeln efter ca 5 km plogande så nog får man vad man betalar för....

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).