lör 27 jan 2018, 16:55#494094
Verkar vara elfel jo. Snabbväxlarna har 3 st lamellpaket som trycksätts olika beroende på vilken växel du har i. Lamellpaket 1 och 2 är i friläge utan oljetryck samt lamellpaket 3 i friläge med tryck. Fungerar enligt följande:
Växel 1: lamellpaket 1 trycksatt(kopplat), lamellpaket 2 utan tryck(friläge)
lamellpaket 3 utan tryck (kopplat)
Växel 2: l. p 1 trycksatt(kopplat) l.p 2 trycksatt(kopplat) l. p 3 trycksatt(friläge)
Växel 3: l.p 1 utan tryck(friläge) l.p 2 trycksatt(kopplat) l.p 3 utan tryck(kopplat)
Eftersom växel 1 och 2 fungerar även varm så är det bara lamellpaket 1 som kan bråka på 3 ans växel. Det är det ända av dessa 3 som är trycksatt både på 1 och 2 växel. Kärvar ventilen så trycket blir kvar till 1 ans lamellpaket när du trycker i 3:an så vet jag ej vad som sker? Tycker att det borde bli tvärstopp om alla 3 lamellpaket är kopplade på en gång?