Sida 1 av 1

Lamborghini Premium

Postat: tis 05 dec 2017, 20:26
av rikard_e
Ska investera i en annan traktor och har då tittat på Lamborghini 850, 950 och 1050.

Har kört same förut och är nöjd.

Vad jag kan förstå är Lamborghini premium samma som Same Silver-serien.

Är det någon som har något i Premium eller Silver-serierna här på skogsforum?

Mvh Rikard.

Re: Lamborghini Premium

Postat: tis 05 dec 2017, 20:44
av alias
rikard_e skrev:Ska investera i en annan traktor och har då tittat på Lamborghini 850, 950 och 1050.

Har kört same förut och är nöjd.

Vad jag kan förstå är Lamborghini premium samma som Same Silver-serien.

Är det någon som har något i Premium eller Silver-serierna här på skogsforum?

Mvh Rikard.


Jag vill minnas att den största skillnaden utöver färgen är vattenkyld v.s. luftkyld motor.

Som jag skrivit i någon tidigare tråd - se till att traktorn är utrustad med skogsdrag, annars förlorar man mycket frigångshöjd under hitchen på dessa traktormärken.

MVH
Alias

Re: Lamborghini Premium

Postat: ons 06 dec 2017, 22:27
av goran
Kör en 1050Premium sen 2007, rymlig hytt bränslesnål. Har en 204T kran i jakefåste samt Tapio stegmatare.

gpe

Re: Lamborghini Premium

Postat: sön 10 dec 2017, 08:57
av ATK
Jag har en 950 från mitten av 90-talet men jag kör inte i skogen med den.

Re: Lamborghini Premium

Postat: sön 10 dec 2017, 10:37
av anersimyra
1512893937_c4008080-656a-44a1-850f-893aaef26c61.jpeg
1512893936_751427c3-8be6-4f94-8824-eca28e1b174f.jpeg
. Vilken modell detta är vet jag inte, maskinen är mina kamraters och har gått på heltid under de 6-7 år de ägt den. Under de senaste två åren har det varit stora problem med bromsarna, det har bytts o-ringar inne i själva bakaxeln utan någon bättring. Själv tror jag att huvudproblemet är tätningarna i huvudbromscylindern, de är nämligen inte bytta.. :???: :???: och symptomen pekar på att det är där problemet finns. Och på ena sidan lossnade ett antal bultar som höll hela hjulaxeln på plats, dessvärre åtgärdades inte problemet på en gång vilket innebar en dyr reparation av lite planethjul. Annars har maskinen fungerat i stort sett klanderfritt. En märklig sak är att huvsidorna i plast inte är lika prissatta, den ena sidan är flera tusen kronor dyrare än den andra, de är ju identiska, om än spegelvända. Reservdelspriserna är alltså prissatta intill vansinnets gräns.. :-o

Re: Lamborghini Premium

Postat: sön 10 dec 2017, 13:55
av JohannesG
Hur mycket Lamborghini är det egentligen i dessa traktorer? Har dålig koll på detta märke.