Traktorer och processorer

Köpråd - traktor för den oerfarne

65 inlägg 47320 visningar 13 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Köpråd - traktor för den oerfarne

Bert1  
#520740 Handbroms snabbväxel kräver delning av traktorn bromsarna var ju krabb med när dom var hyfsat nya inte ovanligt och tappa framhjulen när det är 4wd hydraliken är omständigt konstruerad och kan ge konstiga följdfel
Sas ju när dom traktorerna var nya att framvagnen inte höll längre tid med lastare
Inte ovanligt man får i 2 växlar om man har lite brått
skit samma igentligen om man lyfter upp och kollar glapp el inte för där finns inga grejer och få tag i till framaxeln ändå

Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild

Re: Köpråd - traktor för den oerfarne

Aqualize  
#521214 Nu ska man väl inte klanka ner för mycket på Hürlimann för att den är ovanlig. Det är precis samma traktor som Lamborghini och SAME även då.
Kone-data verkar inte ha specifikationer för H-361XF, vanliga H-361:an verkar vara någon annan tidigare. Men jag gissar XF står för lite smalspårigt och de brukar ju endast ha normal-traktorer på konedata. Googlar du på Hürlimann H-361XF ser du bilder på den med jordbruksdäck och bättre ljus och då syns det att den är smalspårig med mindre däck.

Avatar Fallback

Re: Köpråd - traktor för den oerfarne

ATK  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#521909 Här i Jönköping finns det flera ställen som har delar till Italienare, sen finns ju internet.
Då är det nog svårare till en BM 2204! Jag tycker inte italienska traktor är så dåliga som
det påstås, här finns många som har kört utan problem i både 30 och 40 år.

Användarvisningsbild

Re: Köpråd - traktor för den oerfarne

ATD  
#522926 Hej igen alla :-bd

Nu tar det en ny vändning. Håll i er!

Eftersom jag inte lyckas hitta den rätta traktorn så har det nu dykt upp en David Brown 885 med ca 5000 timmar. Det är en ganska liten traktor och den är kanske inte just det jag söker, MEN, den finns nära och den är riktigt billig i sammanhanget. Jag kan nog dessutom få ned priset lite till.

Nu till det tråkiga. Enligt säljaren fungerar traktorn som den skall men det går inte att höja trepunkten. Den lade av för några år sedan. Säljaren misstänker att det är omkopplingsventilen som skiftar mellan frontlastaren och trepunkten.

Nu till min fråga, tror ni detta är svårt att åtgärda?

/ATD

   TS
Användarvisningsbild

Re: Köpråd - traktor för den oerfarne

TheHank  
#598549 Nå, blev det någon traktor? :)

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).