Traktorer och processorer

Vad kör ni med?

2087 inlägg 1154154 visningar 301 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Vad kör ni med?

Storken  
#220433 Gnisten: Japp, det är Weimers grip och rotator!

Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: Vad kör ni med?

henkperz  
#220435 Ja 650in min är i väldigt gott skick! sista 650 som såldes på NNP maskin i Östersund. årsmodell-82 turbo,Luftstol,nästan nya bakdäck "520/70-34" 3900tim :grin:

Förstår inte varför du ska plocka av turbon på en 650 om det finns en monterad! Traktorn går 100gånger bättre, grymt segdrag, drar mindre bränsle än en vanlig 650 och sist men inte minst låter dom jävligt fränt :lol:

Hade plockat av kedjorna för att jag hämtade vedlasset 8 km bort. Och jag vill inte slita ner kedjorna genom å köra 1,6 mil på asfalt

Avatar Fallback

Re: Vad kör ni med?

rikard_e  
#220609 Drar den mindre sopp för det arbetet jag skulle ha den till med en turbo på så hade jag låtit den sitta :wink:


Roligt att se att folk sköter sina maskiner.

Avatar Fallback

Re: Vad kör ni med?

henkperz  
#220640 Så länge du inte utnyttjar motorns effekt till Max,så drar dom mindre med turbon på.


Ja den är välskött, har servicebok sedan den var ny :lol:

Användarvisningsbild

Re: Vad kör ni med?

T Landström  
#220890 Jag lovade ju bild på vårat super ekipage...och här kommer de... ;)
Back to basic kan man ju säga...men jag tror ekipaget har betalat sig själv mååååånga gånger om ;)

Avatar Fallback

Re: Vad kör ni med?

tallen100  
#220894 Se så vackert en gammal hederlig mf 35, 3cyl och lättstartad va? har själv en 4cyl startar å går väldigt bra efter motorrenoveringen.. annat var det förr... :wink:

Avatar Fallback

Re: Vad kör ni med?

Ferguson system  
#220903 Hei. Det var en fin mf 35. Jeg restaurerer to ferguson tea 20 som skal brukes i skogen. Den ene med vinsj/lunnepanne, og den andre med hjemmelaget tømmerhenger med drift og kran.

Användarvisningsbild

Re: Vad kör ni med?

T Landström  
#220908 Just nu är den lite trögstartad. Förvärmningen/glödstiftet har lagt av tror vi.
Men annars går den fint...är dock lite ful i lacken...men utsidan är ju inte allt... ;)
Mmm...det va bättre förr ;)
En servo på traktorn och en driven kärra med hydralsväng så hade den varit perfekt i skogen ;)

Avatar Fallback

Re: Vad kör ni med?

Ferguson system  
#220943 Vogn med drift og store hjul hjelper noe enormt. Jeg er spent på hvordan gråtassen tar seg frem med kardangvogna. Du får lage deg ei kardangvogn du og.

Avatar Fallback

Re: Vad kör ni med?

Magnuc  
#222303 Skall modifieras bl.a bakljus arbetsjus och skyddsplast runt ventilslangar.

Användarvisningsbild

Re: Vad kör ni med?

machonisti  
#222677 Puss puss!
Bild0212.jpg

Avatar Fallback

Re: Vad kör ni med?

skogsbonne  
#222681 Konstiga band fram?? soft med 2 st skotare :)

Avatar Fallback

Re: Vad kör ni med?

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#222682 Vad är de för kufiska band på den högra?

Användarvisningsbild

Re: Vad kör ni med?

machonisti  
#222690 Valmets experiment tidigt 90 tal. Super på blötmark men svaga på stubbar och stenar.

Avatar Fallback

Re: Vad kör ni med?

skogsbonne  
#222700 Driver den bara med rulle?

Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).