Traktorer och processorer

Stödben til Trima 1310p - Nu med bilder :)

9 inlägg 9740 visningar Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Stödben til Trima 1310p - Nu med bilder :)

FastFWD  
#32311 Hallo

Jag har nyligen köpt mej en FORD 5610 84 mod, med en Trima 1310p frontlastäre.
Då jag skal shina upp lastaren (mycket rust og slack...) undrar jag på om det er nån som vet mätten på stödbena til denna lastaren ?
Hittar dom i reservdelslistan til 1310p, på www.trima.se - men der er inte mätten med på teckningen.

Måtten jag tränger er från bottnen av stödbenet til 1sta 2dra og 3dje holet til innfestningen på lastären

Nån som kan hjälpa ?

FastFWD


Senast redigerad av FastFWD tis 22 jul 2008, 22:14, redigerad totalt 1 gång.

   TS
Lantmännen Maskin
Avatar Fallback
björken  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#32330 Jag har en Trima 1320 med stödben, är du behjälpt av om jag mäter dem?

/Björken

Avatar Fallback

Hadde varit utrolig bra !!

FastFWD  
#32349 Ser ingen direkt skilnad på 1310p och 1320 - så om du kunde mätat benen på din lastare för mej, ville jag blitt mycket glad :)

Har lagat fästen som står på lastarsidan i kveld, men har inte dom exakta målen :)

FastFWD

   TS
Avatar Fallback
björken  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#32425 Mitten på första hålet 1120 mm ovan mark, sedan 50 mm till mitten på nästa hål på 1170 osv,totalt 5 st hål. Hålen är 25mm diameter och själva stödbenet 50*30*4mm.

/Björken

Avatar Fallback
FastFWD  
#32428 Tack så mycket :)

Ska lägga inn bilde på forumet av stödbena i action, när dom er monterade og lastaren er av :)

(hvis det går att lägga bilder på detta forum...)

FastFWD

   TS
Användarvisningsbild
Fredrik Reuter  
#32432
FastFWD skrev:
(hvis det går att lägga bilder på detta forum...)

FastFWD


Hej,
Jodå, det går på flera olika sätt, beskrivning finns här:
http://www.skogsforum.se/viewtopic.php?p=20285#20285

Vill du använda någon annan metod scrolla uppåt i länken ovan.

Avatar Fallback

Lite bilder av renoveringen

FastFWD  
#32444 Här är några bilder från renoveringen, och som blev mycket lättare efter att jag fick av lastaren - lättare att komma till :)

FastFWD

   TS
Avatar Fallback
björken  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#32452 Ser bra ut, du kan få komma och göra samma jobb på min 1320 när du är klar :lol: :lol:, den är rostig och skavd den med
Nåja jag hade tänkt packa om alla fyra cylindrarna snart, de läcker lite både ute och inne så att säga. Får se om orken/tiden räcker till lite uppsnyggning samtidigt.

Avatar Fallback
FastFWD  
#32473 He he Det blir inte billigt ;)
Har inte helt funnit ut av hvilken malning jag skal bruka efter behandlingen min - nu har jag bara smört inn den med et antirust medel som en sorts grunning.
Efteråt tänker jag bruka bengalack svart i flera lag - så får vi se hur det funkar :)

FastFWD

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).