Traktorer och processorer

Valtra/Valmet 6000, allmän tråd

2688 inlägg 497764 visningar 105 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Valtra/Valmet 6000, allmän tråd

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#503636 Jaha de här med att byta fläkt utan att kunna lyfta taket blir en riktig brutalmekning :roll:
Iom jag gångjärnen till takluckan är ivägen kunde jag inte skära tillräckligt lång bak gör att jag blev tvungen att kapa locket till ventilationen med för kommer inte åt de bakre skruvarna.
Nåväl fläkten är ute nu och den är tvärlåst o allt behöver dammsugas grundligt för de är väldigt dammigt på i och runt ventilationen.

De sämsta av allt är att ha en varm verkstad men inte få in traktorn där pga att där ligger ett golv o torkar så nu skruvar jag i maskinhallen i kylan med sämre lyftmöjligheter o ett ständigt springande för att hämta verktyg :cry:

Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: Valtra/Valmet 6000, allmän tråd

Forestboy  
Avatar Fallback

Re: Valtra/Valmet 6000, allmän tråd

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#503750 När jag var klar och jag skulle samla ihop alla verktyg kunde jag inte hitta lilla spärrskaftet (den på de nedre bilderna)
Riktigt irriterad letade uppe o runt taket o var livrädd att den blitt kvar inne i fläkt lådan efter jag drog fast fläkten...
Som väl var fanns den i en byxficka sen när arbetsbyxorna skulle hängas upp efteråt 😉

Användarvisningsbild

Re: Valtra/Valmet 6000, allmän tråd

totte  
#503767 Ha, den har man varit med om, det försvunna verktyget som man trodde låg inbyggt i maskinen nånstans och hittades med en lättnadens suck på nåt lämpligare ställe.

Användarvisningsbild

Re: Valtra/Valmet 6000, allmän tråd

Erre  
#503839
gnisten83 skrev:När jag var klar och jag skulle samla ihop alla verktyg kunde jag inte hitta lilla spärrskaftet (den på de nedre bilderna)
Riktigt irriterad letade uppe o runt taket o var livrädd att den blitt kvar inne i fläkt lådan efter jag drog fast fläkten...
Som väl var fanns den i en byxficka sen när arbetsbyxorna skulle hängas upp efteråt 😉

😁.
Skönt att du hittade den.
Bra jobbat med fläkten. Du som har det lite extra jäkligt med jobb under taket. :-bd

Avatar Fallback

Re: Valtra/Valmet 6000, allmän tråd

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#503862 Risken finns att jag får äta upp detta med att kapa upp taket senare men just nu hade jag inte mkt till allternativ tidsmässigt

Användarvisningsbild

Re: Valtra/Valmet 6000, allmän tråd

Fredi  
#503875 Knappast nån större problem med kapat tak förutom att de eventuellt kan börja regna in? :???:

Avatar Fallback

Re: Valtra/Valmet 6000, allmän tråd

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#503877 Haha ja och de har visst endel 6000 gjort utan att kapa i taket 🙃

Avatar Fallback

Re: Valtra/Valmet 6000, allmän tråd

getost91  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#503912 ...
Senast redigerad av getost91 tis 07 feb 2023, 22:05, redigerad totalt 1 gång.

Avatar Fallback

Re: Valtra/Valmet 6000, allmän tråd

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#503920 Hm var de inte den som sålde den till dej som påstod att de var ett vanligt problem?

Avatar Fallback

Re: Valtra/Valmet 6000, allmän tråd

getost91  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#503941 ...
Senast redigerad av getost91 tis 07 feb 2023, 22:06, redigerad totalt 1 gång.

Avatar Fallback

Re: Valtra/Valmet 6000, allmän tråd

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#503946 Visserligen början de första vara mer än 25år gamla men plastbåtar från 70 talet flyter än om dom inte är sönderskavda.
Skulle kunna vara att endel fått slag mot taket så det skulle vara sprickor i taket, har sett annonser ,på blocket tror jag, med nya tak

Användarvisningsbild

Re: Valtra/Valmet 6000, allmän tråd

Bert1  
#503955 Laholms traktordemontering har annonserat om nya tak men enl hörsägen så var passformen lite dålig

Avatar Fallback

Re: Valtra/Valmet 6000, allmän tråd

getost91  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#504037 ...
Senast redigerad av getost91 tis 07 feb 2023, 22:05, redigerad totalt 1 gång.

Avatar Fallback

Re: Valtra/Valmet 6000, allmän tråd

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#504057 Men vad är de för fel på ditt gamla, sprucket?

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).